Høyre vil rehabilitere Fløysbonn skole nå

– Utgangspunktet er at vi ønsker å opprettholde dagens planer om rehabilitering av Fløysbonn skole nå, men vi vil selvsagt også lytte til kommunedirektørens argumenter, sier Knut Oppegaard til lokalavisen med stor O.

Knut Oppegaard og ordførerkanidat, Cecile Dahl-Jørgensen Pind går inn for å droppe utsettelse av rehabiliteringen av Fløysbonn. Foto: Oppegård Avis

Hadde Høyre hatt flertallet i Nordre Follo kommune fra starten, ville Fram prosjektet aldri blitt skrinlagt. Vi hadde da vært nær ferdigstillelse av en flott ungdomsskole og 4 hallflater på Sofiemyr, og problemstillingen vi nå har foran oss hadde ikke eksistert. I tillegg til ny ungdomsskole til erstatning for dagens ungdomsskoler på Fløysbonn og Hellerasten, ville idrett og skolebrukere hatt 4 nye hallflater til disposisjon til erstatning for de 2 nedslitte flatene i Sofiemyrhallen. Sofiemyr skole ville på sikt kunne flytte inn i nybygde eller rehabiliterte lokaler etter dagens Fløysbonn ungdomsskole, og arealene som båndlegges av Sofiemyr skole kunne blitt gjort om til boliger i tråd med reguleringen.

Les mer på oblad.no