Hva er folk egentlig redde for?

Med et imponerende aktivitetsnivå og forbilledlig klarhet hamrer Nordre Follo Arbeiderparti løs på de spøkelser de selv har skapt om Høyre.

Nordre Follo Arbeiderparti påstår i et innlegg i Oppegård Avis den 31. august at Høyre har en langvarig og velkjent privatiseringsagenda.

Heldigvis er det ingen i Høyre kjenner seg igjen i beskrivelsene.

– Dette handler ikke om definisjonen av «privatisering», det handler om definisjonen av fellesskap, svarer våre kandidater Bjørn Kløvstad og Eirik Holmlund.

– Vi i Høyre har ingen ideologisk tilnærming til «konkurranseutsetting» eller «privatisering». Det vi er opptatt av er å finne de beste tjenestene felleskapet sammen kan yte, til alle i samfunnet vårt.

Om tjenesten ytes av Nordre Follo kommune eller av en innretning som eies av andre er sak samme, når kvaliteten er likeverdig. Lovverket vårt setter de samme krav til offentlige som til private tjenesteytere. Tilsynene vi har, sikrer at både private og offentlige innretninger yter tjenesten i samsvar med lovene vi er felles om.

Hvorfor er noen så redde for at andre kan yte gode tjenester til felleskapets beste, side om side med det offentlige?

Les hele motsvaret til Arbeiderpartiets påstand og hva Bjørn Kløvstad og Eirik Holmlund mener om dette på oavis.no.