Julehilsen fra Nordre Follo Høyres gruppeleder

Gruppeleder Cecilie Dahl-Jørgensen Pind oppsummerer høstens budsjettarbeid og året som har gått.

Cecilie Dahl-Jørgensen Pind, gruppeleder i Nordre Follo Høyre.

Kjære Høyremedlem i Nordre Follo!

2022 er snart historie og har vært et utfordrende år. Krig i Ukraina, tøffe økonomiske tider og en pandemi som ikke vil gi seg.

I Nordre Follo Høyre har vi stått på og gruppen jobber bedre og bedre sammen. Vi er ofte i lokalavisene, er aktive på sosiale medier, er alltid på talerstolen i møter og vi synes ute i kommunen vår. De siste månedene har vi vært på dørbank, hatt postkasseaksjon, hatt stand og togaksjoner. De blå jakkene våre syns godt!
I opposisjon er det fortsatt utfordrende å få gjennomslag for våre saker. Flertallspartiene har mer enn nok med å bli enig internt og er sjelden våre forslag blir vurdert eller vedtatt. Jeg håper vi får en endring på det fra neste høst og gjeninntar førersetet.

Det er vår oppgave å alltid å gjøre det ytterste for at våre verdier og vår politikk vinner frem. Vi har jobbet mye med vårt nye program som i disse dager skal sende ut på høring til dere. Jeg håper dere vil lese nøye gjennom og komme med innspill. Programmet vil gjenspeile at vi alltid vil jobbe for størst mulig frihet og ansvar til enkeltmennesket! Det vil også vise at vi skal ivareta og videreutvikle kommunen for de fremtidige generasjoner, med fokus på bærekraftige og helhetlige løsninger.
I juni valgte dere meg som ordførerkandidat og jeg er både stolt og ydmyk for tilliten dere viser meg. Jeg har sterkt fokus på at Nordre Follo Høyre skal være synlige og valgkampen er allerede godt i gang. Når vi får på plass resten av listen på nyåret, vil dette bli enda bedre og jeg gleder meg til at den nye gruppa skal farge kommunen vår blå.

Budsjettet for 2023 er vedtatt
Budsjettet for 2023 i Nordre Follo kommune er vedtatt.
Vi la frem vårt alternative budsjett sammen med Frp og Pensjonistpartiet. Handlingsrommet vårt er ikke stort, men det er viktig for oss at vi viser hvilken retning Høyre vil gå.

Vi la tilbake midler til biblioteket og ønsker ikke at Frisklivsentralen skal drive Aktiv på dagtid og 60+ alene. Kommunen har så langt samarbeidet med Ski Alliansehall, men vil ikke fortsette samarbeidet med idretten. Vi mener dette gir et dårligere tilbud til innbyggerne våre. Vi ville videre støtte tiltaket «Utafor boksen» og videreføre støtte til Fontenehuset, og for Fontenehuset var det tverrpolitisk enighet.
Vi ønsket også å sette av midler til en «trivselpott» til omsorgsinstitusjonene våre og midler til kompetanseheving for ansatte.

Vi går et spennende år i møte og jeg gleder meg til å drive valgkamp sammen med mange av dere. Sammen skal vi vinne valget!

Jeg og kommunestyregruppa ønsker deg en fredelig julehøytid og de beste ønsker for året som kommer.

Varme julehilsener fra
Cecilie Dahl-Jørgensen Pind, gruppeleder i Nordre Follo Høyre