Knalltall for de blå

Fersk TV2-prognose gir ny vind i seilene til den blå siden i Nordre Follo.

Cecilie smiler til ny måling
Foto: Oppegård Avis, Eskil Bjørshol

I den siste prognosen fra TV2 får Nordre Follo Høyre 36,2 prosent oppslutning.

Kommunestyret i Nordre Follo kommune består av 47 representanter, som betyr at 24 mandater er det som skal til for å sikre flertall.

– Hvis det går som TV2 anslår i en ny prognose oppdatert 1. september, får de tre borgerlige partiene Høyre, FrP og Pensjonistpartiet hele 52,2 prosent oppslutning i Nordre Follo. Det vil i så fall gi den borgerlige koalisjonen 25 mandater, noe som er nok til å styre alene, uten «plagsomme» vippepartier, skriver Oppegård Avis.

– 36,2 prosent for oss er fine tall det og en god oppgang. Vi vil gjerne bli så store som mulig, men det er også viktig at vi når 50 prosent samlet sett. Det hjelper lite å være store alene, sier vår ordførerkandidat Cecilie Dahl-Jørgensen Pind.

– Nå er det stamina til siste finish som gjelder. Måling er måling og det er valgdagen som teller. Vi står løpet ut og jobber på 24/7. For oss handler det om å være der det skjer og snakke med så mange som mulig, sier hun til Oppegård Avis.

Les også hva de andre partiene tenker om denne målingen på oavis.no.