-Nå må samferdselsministeren på banen

Først ble ikke Ås enig med Ski og Statens vegvesen om ny trassé, og da ble det statlig regulering. Nå vil de ikke være med på finansieringsforslaget.

Foto: Karin Hanstensen/Østlandets Blad

Tidligere ordfører i Ski, Anne Kristine Linnestad, er svært skuffet over flertallet i Ås kommune som stemte ned forslaget fra Statens vegvesen om E18-utbyggingen på strekningen Retvet-Vinterbro.

– Først ble ikke Ås enig med Ski og Statens vegvesen om ny trassé, og da ble det statlig regulering. Nå vil de ikke være med på finansieringsforslaget, og dermed er hele utbyggingen satt på vent. Nå er det på tide at samferdselsminister Jon-Ivar Nygård kommer på banen.

– Han må innkalle Ås og Nordre Follo samt Statens vegvesen til et møte, slik at man kan bli enige om en løsning. Det kan ikke være sånn at et flertall i Ås kommune kan sette deler at et slikt stort prosjekt på vent. Flertallet i Ås kommunestyre har overkjørt både Nordre Follo og Statens vegvesen med sitt vedtak, tordner Anne Kristine Linnestad (H) som i dag sitter på Stortinget.

Hun får støtte av partikollega og ordførerkandidat Cecilie Dahl-Jørgensen Pind.

Les hele saken på oblad.no