Ny gruppeleder i Nordre Follo Høyre: Cecilie Dahl-Jørgensen Pind

Da var tiden kommet for et skifte i Høyres kommunestyregruppe. Vår stortingsrepresentant Tine Linnestad har valgt å overlate stafettpinnen til noen andre, og valget falt på meg.

Cecilie Dahl-Jørgensen Pind, gruppeleder i Nordre Follo Høyre.

Å bli valgt til gruppeleder for den flotte kommunestyregruppa vår er en tillitserklæring som jeg tar på alvor, og jeg må innrømme at jeg tar fatt på oppgaven med litt skrekkblandet fryd.

Planleggingen av veien videre har så vidt begynt og deler av den må bli til mens vi går. Jeg ønsker likevel å gi noen føringer på hvordan jeg ønsker at Høyres gruppe skal jobbe videre frem mot valget i 2023. Jeg vil inkludere Høyres mantra om å skape mer og inkludere flere i gruppen i overført betydning. Mitt mål er at gruppa skal skape masse politikk og at vi skal være mange som gjør det sammen. Jeg har tidligere uttalt at det er viktig for gruppa at vi spiller sammen som et lag og at vi spiller hverandre gode. På den måten setter vi agendaen sammen, med mange på banen og hvor vi skyter mot samme mål. Dette skal sitte i ryggmargen vår!

Med den brede kompetansen og det engasjementet vi har i gruppa vår, tror jeg denne veien skal bli morsom å gå.

Skole og omsorg vil fortsatt være hovedprioriteten vår, som vi også synliggjorde i budsjettforslaget vårt. I tillegg til dette skal vi vise at Høyre har den beste miljøpolitikken, hvor vi skal bidra til kutt i utslippene, men ikke i utviklingen. Videre er det viktig å få fram at miljøpolitikken vår er positiv, vi må få innbyggerne våre til å velge miljøvennlige løsninger fordi det lønner seg, i stedet for å bruke forbud og påbud. Vi har nå gode muligheter til å vise dette f.eks i forbindelse med rullering av kommuneplanen og arealplanlegging for øvrig.

Jeg mener at en av våre store oppgave er å fremme politikken vår med en positiv vinkling, hvor vi fremhever våre synspunkt og løsninger. Våre løsninger må fremsnakkes og vi skal vise at vi tror på Nordre Follo ved å vise frem vår politikk. Dette må gjelde både i media, i utvalg og i kommunestyret. Vi skal synes i det politiske landskapet i Nordre Follo og vi skal gjøre det på en måte som bidrar positivt til debattkulturen.
Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven og takker for tilliten som gruppa har vist meg.

Helt til slutt vil jeg benytte anledningen til å takke Tine for den innsatsen hun har gjort I gamle Ski kommune og i Nordre Follo. Den er formidabel! Og jeg håper og tror at vi fortsatt får se mye til henne og hennes engasjement for kommunen vår.

Cecilie Dahl-Jørgensen Pind
Gruppeleder Nordre Follo Høyre