Nytt fra Nordre Follo Kvinneforum

Nordre Follo Høyre kvinneforum er en del av nettverket til Høyres kvinneforum. Høyres kvinneforum jobber for kvinners rett til å leve frie liv. Kvinner skal være med på å eie sin del av verden og sin egen framtid. Videre jobber kvinneforumet for likestilling og mangfold i samfunnet og særlig i Nordre Follo kommune.

Heidi Sundkøien, leder av Nordre Follo Høyres Kvinneforum.

Nordre Follo Høyre kvinneforum sine hjertesaker er økonomisk likestilling, bekjempe vold, kvinnehelse og motvirke negativ sosial kontroll. Vi er særlig opptatt av saker her i Nordre Follo kommune og gir særlig støtte de kvinnelige kandidatene som står på valg til kommunestyret og stortinget. I år støtter vi Anne Kristine Linnestad – Tine som står på 4.plass til Stortingsvalget.

Nordre Follo Høyres kvinneforum skal
• Være en aktiv bidragsyter til å utvikle Høyres politikk
• Få flere kvinner til å stemme Høyre
• Rekruttere kvinner til aktiv deltakelse i Høyre
• Legge til rette møteplasser for kvinner i Høyre
• Tilby kvinner opplæring og inspirasjon til det politiske arbeidet

Vi er en aktiv gruppe som til nå har hatt 2 nettarrangementer etter jul. Det siste arrangementet hadde vi Nordre Follo Politistasjon på besøk som snakket om politireformen, ungdom og kriminalitet. Dette var så vellykket at vi vil invitere politiet på et senere tidspunkt.

Vi har opprettet en egen Facebook side: Nordre Follo Høyre Kvinneforum
Gjerne lik og del siden vår, her er det innlegg om stort og smått på våre hjertesaker.

På denne siden har vi en gruppe: Aktiv i Nordre Follo Høyre Kvinneforum
Har du lyst til å delta mer aktivt i vårt arbeid, be om å bli medlem av gruppen. Her må du være medlem av Høyre får være med.

Planlagte arrangement:
13.april 2021: Digitalt møte om Skrivekurs og bruk av sosiale medier Tine Linnestad og Heidi Sundkøien
27.mai 2021: Tema: Mangfold, Nivin Mohammed, håper på fysisk arrangement
22.juni 2021: Sommerfest med valgkamp som tema med en spennende gjest, håper på fysisk arrangement

Følg med på Facebook:
Deltar du ikke på sosiale medier så meld din interesse til Heidi Sundkøien, sundkoien@gmail.com mobil 99 00 38 84.