Synd for barna på Sofiemyr

Høyres Knut Oppegaard mener leksefri skole ikke har noe for seg og syns det er unødvendig å utsette barna på Sofiemyr for dette.

Sofiemyr Skole Foto: Oppegård Avis

Oppegård Avis har kontakatet Knut Oppegaard, vår vår 5. kandidat, for å høre hva Høyre mener om innføring av leksefri skole på Sofiemyr skole

– Dette har Høyre vært tydelig på hele veien og vi mener at dette forsøket er unødvendig. Leksefri skole har blitt testet før, andre steder, uten gode resultater. Derfor er det unødvendig å teste dette på nytt på Sofiemyr, sier Knut.

– Men Høyre skal selvsagt se på dette og vurdere resultatene når de er klare. Vi er opptatt av å få fakta på bordet, men akkurat i denne saken mener vi at dette er unødvendig ettersom det er gjort lignende forsøk tidligere.

– I motsetning til mange andre partier, er ikke vi tilhengere av å reversere igangsatte prosjekter. Vi tror på fremgang og ønsker ikke å reverse eller stanse pågående prosjekter på grunn av politiske prinsipper. Vi vil se nærmere på saken i samarbeid med skolens styrende organer og ledelse, men det er ikke en høy prioritet å reversere dette på bakgrunn av politisk ideologi, legger han til.

Les hele Knuts svar på oavis.no

Les også Sofiemyr skole bli leksefri