Takk for innsatsen!!

Vi har gjennomført en valgkamp vi kan være stolte av. Selv om det ikke gikk vår vei denne gang, er det ingen grunn til å være mismodig. Gjennom det siste halve året, og spesielt de siste fire ukene før valgdagen har vi opplevd en entusiasme fra medlemmene som varmer godt.

Det er litt mer utfordrende i et stortingsvalg enn i kommunevalget, nettopp det å finne den indre drivkraften. Men den fantes, og den kom frem. Vi begynte med postkasseaksjoner før sommeren, før vi startet 2. august med kick-off og medlemsmøte. Vi hadde lagt opp til ca 30 arrangementer, i tillegg hadde Senior Høyre 7 aksjoner. De aller fleste ble gjennomført!! Og de siste to ukene ble det grenser til rockestjerne- tilstander når Erna besøkte oss, både på Ski og på Kolbotn. Og helt frem til valgdagen var håpet om å klare ytterligere 4 år med regjering til stede. Vel, resultatet ga seg selv, men en kikk på hva vi klarte i Nordre Follo viser dette:

Vi fikk en oppslutning på 28,6%. Det var en nedgang på 3,6%, men er helt klart det største partiet i kommunen. Vi fikk 29,9% på kommunevalget i 2019, så det er en svak nedgang siden da. For Akershus valgdistrikt ble det en nedgang på 3,7%, men vi beholdt alle mandatene.

Det betyr at vi gjorde jobben! Tine ER på tinget, og vil gjøre en kjempejobb for oss i Nordre Follo. Nå bruker vi erfaringen fra hva vi gjorde og hvordan vi gjorde det til neste gang. Da vet vi hva vi skal?

Takk igjen til alle dere som stilte opp med brede smil og lave skuldre, dere gjorde dette mulig.

Petter Johansen, valgkampleder