Våre kandidater plass 21 – 28

Ordførerkandidat, Thomas Sjøvold, og varaordførerkandidat, Anne Kristine Linnestad, topper Nordre Follo Høyre sin liste til kommunevalget 2019. Vi har gleden av å presentere våre øvrige kandidater nærmere.Bli bedre kjent med Silje, Bjørnar, Halvor, Nivin, May-Grethe, Tomm, Michael og Anne-Kristine.

#21 Silje Andresen, 44 år fra Tårnåsen.
Silje bor på Tårnåsen med samboer og to barn på 5 og 8 år. Silje har russisk hovedfag fra universitetet i Oslo og har jobbet i utenrikstjenesten, UDI og Forsvaret. For tiden jobber hun som seniorrådgiver i Tolldirektoratet.
Silje er opptatt av trening og friluftsliv; fjellet om vinteren og sjøen om sommeren. Hun er også veldig glad i litteratur og musikk, og hører mye på podcast.
Silje sin politisk hovedfokus er trygg oppvekst i et grønnere Nordre Follo.

#22 Bjørnar Myrvang-Øien, 31 år fra Siggerud.
Bjørnar er gift med Liss og har to barn, Theodor 3 år og Gustav 6 mnd. Han har bodd 4 år på Gjevik ved Siggerud, men kommer opprinnelig fra Rendalen.
Bjørnar er utdannet forskalingssnekker med videreutdannelse på teknisk fagskole. Han jobber for et av Norges største entreprenørselskap, og har fagansvar for betong og anleggsledelse.
Bjørnar er lidenskapelig opptatt av familien sin, yrkesfeltet sitt og friluftsliv.
Hans politiske hovedfokusområder er robust kommuneøkonomi uten eiendomsskatt, trygge rammer for barnefamilier og skape attraktivt miljø for næringsliv og næringsutvikling.

#23 Halvor Stormoen, 70 år fra Solbråtan.
Halvor er 5.generasjon i kommunen. Han er gift, har 2 døtre og 3 barnebarn.
Med eksamen fra Ski Gymnas i 1967, Sivilingeniør innen Bygg og ledelse fra NTH (NTNU) i 1971, Forsvarets Høgskoles Totalforsvarsprogram og en omfattende løpende tilleggsutdannelse, har han hatt topplederoppgaver og styreverv i en rekke selskaper, både små og store, børsnoterte og private, samt offentlige virksomheter, som Byfornyelsen og Undervisningsbygg i Oslo og Statsbygg, med omorganisering og etablering av Entra Eiendom. Endringer, organisasjonsutvikling, økonomisk ansvarlighet, teamarbeid, etikk og samfunnsansvar har stått i fokus.
Fra 40 års botid i Gjerdrum kommune på Romerike har han politisk erfaring fra både kommunestyre og leder av Bygningsråd mm.
Halvor er nå vara til kommunestyret i Oppegård, 1.vara til Kontrollutvalget og styremedlem i Viken Høyres Bedriftskanal, avdeling Akershus. Han har også verv i velforeninger, vært styreleder i Norges Hytteforbund og bistått både privat og offentlig sektor med oppdrag fra sitt eget konsulentfirma.

#24 Nivin Mohammed, 38 år fra Ski.
Nivin er gift og har tre barn på 16, 11 og 7 år. Hun har bodd i Ski i 18 år, og er opprinnelig fra Sudan.
Nivin har bachelor som yrkesfaglærer i helse og oppvekst fag fra OsloMet. Hun har videreutdanning i karrièreveiledning og sosialpedagogisk rådgivning, voksenpedagogikk og grunnleggende digitale ferdigheter, norsk som andre språk, motivasjonsspykologi og tar fortiden master i spesialpedagogikk.
Nivin jobber som karrièreveileder og skolespesialist i Briga AS. Der jobber hun med ungdom som sliter psykisk, med et tilbud som heter «Ungdom uten retning mot nye mål».
Hun har erfaring med voksenopplæring i Follo Kvalifiseringssenter, barne og ungdomsarbeider i barnehage og Follo barne- og ungdomsskole (FBU) – en skole for elever med store, sammensatte lærevansker og behov for tilrettelagt undervisning.
Nivin er særlig opptatt av å jobbe for å gi alle barn og unge en sjanse, og barn og unges psykiske helse. Hun er opptatt av mangfold og det skal være plass og rom til alle. Hun ønsker å fremheve at Norge er mulighetenes land! Hun vil hjelpe folk til å se alle mulighetene.
Nivin vil kjempe for at eldre i pleie- og omsorgssituasjon får hjelp av kvalifiserte ansatte. Det er derfor viktig å utdanne flere helsefagarbeidere av begge kjønn.

#25 May-Grethe Rosenberg, 56 år fra Langhus.
May-Grethe er gift, og har en voksen sønn og to firbente venner. Hun er født og oppvokst i Eidskog i Hedmark, men har de siste 19 årene bodd i Ski.
May-Grethe har helsefaglig utdanning og har tidligere jobbet 20 år i klinisk sykepleie, og deretter 4 år som personalsjef.
Hun tok videre utdanning ved BI i organisasjon og ledelse og jobber nå som seniorrådgiver på fagområdet HR i Justis- og beredskapsdepartementet. Hun har tidligere jobbet i Arbeids- og sosialdep. og Barne- og familiedep. Hun har også drevet egen virksomhet som blomsterdekoratør.
May-Grethe har følgende erfaring og verv for Høyre: utvalgsmedlem, styremedlem, vara i kommunestyret, valgkampmedarbeider, kvinnepolitisk ansvarlig, medlem av vervekomiteen.
På fritiden reiser May-Grethe gjerne på hytta i Eidskog eller tar en MC-tur på fine sommerdager.
Hennes politiske interesseområder er først og fremst helse og omsorg fra vugge til grav, spesielt psykisk helse for barn og unge. Videre trygge og gode oppvekstvilkår for barna, en god skole og infrastruktur.

#26 Tomm Svensen, 72 år fra Svartskog.
Tomm er gift og har 2 voksene barn og 5 barnebarn. Han er født og oppvokst på Svartskog og har nå igjen bodd her de siste 20 årene.
Han har i 40 år arbeidet med medisinsk teknikk til sykehus i Norden.
Tomm er opptatt av å bygge Nordre Follo. Spesielt at etablerte tettsteder og bygder skal videreutvikles og at kommunen skal jobbe for et kollektivnettverk med god struktur og kort ventetid. Han ønsker at hele kommunen skal bindes sammen og gi gode forbindelser til Oslo.
Tomm er også opptatt av kulturaktiviteter i hele kommunen, samt å arbeide for en felles kommunestolthet.

#27 Michael Sars Norum, 38 år fra Ski.
Michael er gift og har to barn. Han bor på Hebekk i Ski.
Michael er utdannet sivilingeniør fra NTNU og har stort sett jobbet med forretningsutvikling. Han jobber i dag som leder for strategi og forretningsutvikling i Ski Bygg Gruppen AS, samt som styreleder i en av verdens største massivtrefabrikker, Splitkon AS.
På fritiden er det familie, musikk og utholdenhetsidrett som står i fokus samt å holde seg faglig oppdatert.
I politikken er det næringspolitikk og byplanlegging som ligger hans hjerte nærmest.

#28 Anne-Kristine Ribe, 59 år fra Ski.
Anne-Kristine er gift og har tre voksne sønner.
Hun har utdanning innen IKT, media og kommunikasjon og arbeider som undervisningsinspektør ved NMBU (Norges miljø- og biovitenskapelige universitet).
Anne-Kristine ønsker å bruke sin politiske innflytelse til at Nordre Follo er en god kommune å leve og bo i. Spesielt er hun opptatt av omsorg og sosial trygghet «Fra vugge til grav». Etter 4 år som medlem i utvalg for Helse og omsorg har Anne-Kristine fått god erfaring og innsikt i de kommunale etatene, og ønsker å bidra til et meningsfullt liv for alle i livets alle faser. Vi står foran stor utvikling i kommunen og det blir viktig å gi gode muligheter for små og store innbyggere i Nordre Follo.