Våre kandidater plass 45 – 52

Ordførerkandidat, Thomas Sjøvold, og varaordførerkandidat, Anne Kristine Linnestad, topper Nordre Follo Høyre sin liste til kommunevalget 2019. Vi har gleden av å presentere våre øvrige kandidater nærmere.Bli bedre kjent med Steinar, Axel, Heidi, Mette, Arild, Halvor, Ragnar og Georg.

#45 Steinar Eriksen, 51 år fra Oppegård.
Steinar er gift og har to tenåringer i huset. Han kommer opprinnelig fra Hedemark, men har bodd på Oppegård siden 1999.
Steinar har jobbet med HMS, sikkerhet og beredskap i mer enn 30 år. Han jobber nå som sikkerhetsansvarlig og driver eget konsulent selskap innen HMS og beredskap.
Steinar er aktiv både i Oppegård og Ski idrettslag.
Innenfor politikken har han bakgrunn som leder av Stange Unge Høyre, og er særlig opptatt av forsvarspolitikk, barne- og familiepolitikk samt lokale tiltak for ungdom.

#46 Axel Engh Ringstad, 23 år fra Ski.
Axel er født og oppvokst i Ski.
Han er masterstudent i statsvitenskap med vekt på internasjonal økonomi ved universitetet i Oslo. Han er for tiden studentpraktikant ved det norske generalkonsulatet i Mumbai, India.
Axel har tidligere vært leder for Oppegård Unge Høyre.
I politikken er Axel opptatt av balansert kommunebudsjett, næringspolitikk og eldreomsorg. God forvaltning av skattebetalernes innskudd for å opprettholde og forbedre kjernetjenestene til kommunen ligger hans hjerte nær.

#47 Heidi Sundkøien, 49 år fra Ski.
Heidi er gift og har en voksen datter på 22 år. Hun har bodd 16 år i SKi, og kommer opprinnelig fra Kongsvinger/Eidskog.
Heidis politiske engasjement startet tidlig og har fulgt henne gjennom utdanning, arbeid og fritid. Hun har vært med i studentpolitikken, vært tillitsvalgt/fylkestillitsvalgt i Parat(YS) og er aktiv i det frivillige kulturlivet i Ski.
Av utdanning har Heidi en Master i Organisasjon og ledelse fra Høgskolen i Østfold og Cand.mag fra Universitetet i Tromsø.
Heidi jobber som seniorrådgiver i NAV Oslo fylkesadministrasjonen med HMS.
Hun spiller trombone i Ski Janitsjar og er for tiden leder av Nordre Follo Musikkråd.
Heidi beskriver seg selv som i overkant interessert i amerikansk politikk, glad i å reise, liker kunst, kultur, teater og er en MGP entusiast.
Heidi sitt politiske hovedfokus er særlig hvordan bekjempe mobbing. Hun ønsker også å fokusere på utdanning/skole og vil jobbe for gode vilkår for det frivillige kulturlivet i Nordre Follo kommune.

#48 Mette Feie Haram, 56 år fra Langhus.
Mette er gift og har 3 barn. Hun har bodd på Langhus siden 1988, men kommer opprinnelig fra Ålesund.
Mette utdannet seg til sykepleier på begynnelsen av 90-tallet og er nå klinisk spesialsykepleier i psykiatri ved Oslo universitetssykehus Søndre Oslo DPS. Hun har en mastergrad i psykisk helsearbeid fra OsloMet.
Mette har vært med i lokalpolitikken i Ski siden hun kom inn i kommunestyret i 1999. Hun har vært i kommunestyre, diverse utvalg og formannskap. I en periode var hun kvinnepolitisk ansvarlig i Ski Høyre. Hun er styremedlem i både kommunale AS og IKS, og er også medlem av Klagenemden i Ski kommune. Hun er medlem av prosjektgruppen Felles kultur i Nordre Follo.
Mette ivrer for at vår kommune skal være et godt sted fra vugge til grav. Hun er spesielt interessert i helse, primært psykisk helse og forebygging fra tidlig alder.

#49 Arild Hagen, 55 år Langhus.
Arild er gift og har 4 barn. Han jobber for Norges Blindeforbund som rehabiliteringskontakt. Han er også tillitsvalgt på både lokalt, fylkes og sentralt nivå i samme forbund. Arild er også engasjert i LHL Slag og driver med musikk som hobby.
På Langhus er Arild aktiv i skolepolitikk (FAU/KFU), Råd for likestilling av funksjonshemmede, idrett og kultur.
Politisk er Arild særlig opptatt av helse og omsorg, tilgjengelighet og kultur.

#50 Halvor Eikeland, 72 år fra Kolbotn.
Halvor er gift og har 2 barn og 2 barnebarn.
Han er utdannet elektroingeniør, og har arbeidet 3 år som elektroplanlegger / elektrorådgiver og 36 år i tysk belysningsfirma hvorav 20 år som daglig leder.
Halvor er varamedlem til kommunestyre i Oppegård 2015-2019 og leder av Oppegård Senior Høyre 2016-2018.
Han har vært leder i Kolbotn Gutte og Pikemusikkorps og deltatt i forskjellige styrer og utvalg.
Innenfor politikken er Halvor spesielt opptatt av helse og omsorg, og plan og bygg.

#51 Ragnar Underland, 57 år fra Ski.
Ragnar er gift og har tre barn i skolealder. Han er født og oppvokst i Ski.
Han er utdannet offiser i Luftforsvaret.
Ragnar er først og fremst opptatt av barn og unges oppvekstforhold. Han er engasjert i idretten og har flere lederverv der.
Ragnar mener det må legges godt til rette for videreutvikling av idrettsanleggene i Nordre Follo, og at det må gjøres i samarbeid mellom idretten selv og kommunen.

#52 Georg Stub, 70 år fra Kråkstad.
Georg er gift og har to voksne barn. Som tidligere ordfører i Ski er Georg trolig kjent for mange. Han har sittet i kommunestyret siden 1984, unntatt en periode da han var leder av Ski Høyre.
Georg er nå pensjonist. Av utdanning er han lærer og har vært lærer både i Enebakk og Ski. Han har også arbeidet med film og medier i Filmtilsynet, senere Medietilsynet.
Georg er særlig opptatt av bærekraftig samfunnsutvikling og borgermedvirkning.