Vårhilsen fra foreningsleder Kristian Forslund

Fokuset vårt nå er valgkampen. Målet er å sikre Høyre fire nye år i regjering med Erna som statsminister.
Det er ikke tvil om at det er meget viktig for landet vårt.

Kristian Forslund – foreningsleder Nordre Follo Høyre

I skrivende stund er det fortsatt koronaen som råder.
Det betyr at mange av de medlemsaktivitetene styret hadde planlagt må utsettes inntil videre. Men nå er våren her og vi håper at de store leveransene av vaksiner kommer som planlagt i april og mai. Klarer man å holde seg til vaksinasjonsplanen vil store deler av den voksen befolkningen være vaksinert i løpet av sommeren og vi håper at vi kan ta opp våre vanlige aktiviteter igjen i løpet av høsten.
Det gleder jeg meg veldig til.
I mellomtiden fortsetter vi å tilby medlemsmøter digitalt, og neste mulighet er allerede 8 april.

Vi må alle holde ut, holde avstand, vaske hendene og bli mest mulig hjemme en stund til. Vi står sammen i kampen mot viruset.

Fokuset vårt nå er valgkampen.

Målet er å sikre Høyre fire nye år i regjering med Erna som statsminister. Det er ikke tvil om at det er meget viktig for landet vårt. Høyres nye program, som fastsettes av vårt landsmøte i vår, vil vise veien fremover for Norge. Mye er gjort de siste åtte årene, men alle er enige i at det fremdeles gjenstår mye å ta tak i. Vinner venstresiden har de lovet å reversere mange av de reformene vi har innført, og som vi ser gir gode resultater. Det vil bety økte skatter, begrensninger for næringslivet og store innskrenkninger i din og min valgfrihet.
Vi er også glade for at vår egen Anne Kristine Linnestad (Tine) er nominert 4. plass på listen til Akershus Stortingsvalgdistrikt. Det regnes som en «sikker plass» på Stortinget etter valget. Det er veldig bra, for vi vil gjerne at Tine og Høyre skal få fire nye år i posisjon og regjering. Vi må alle bidra i på alle de måtene vi kan i denne valgkampen. Før sommeren vil det bli veldig lite, om noe, direkte velgerkontakt med dørbank og standsaksjoner. Høyre sentralt jobber med løsninger og de og styret her hos oss vil komme tilbake med konkret informasjon om hvordan du kan bidra aktivt i valgkampen. Det avhenger selvsagt av koronasituasjonen lokalt og regionalt. Også dette er en kamp vi står sammen i.

Men tiden går fort og før vi vet ordet av er høsten her og valget over. Da starter arbeidet med to av foreningens viktigste oppgaver – programarbeid og nominasjon.

Vi skal nominere og etter hvert velge vår ordførerkandidat og nye kommunestyrekandidater. Det blir et meget spennende og viktig arbeide.

Vi skall også starte prosessen med å lage vårt nye program. Her trenger vi alles hjelp. Innbyggere i Nordre Follo, våre medlemmer og absolutt alle som er aktive i foreningen vår. Ambisjonen er at programprosessen vår blir en felles dugnad hvor alle kan bidra med de idéer du har. Til slutt er det et medlemsmøte som beslutter programmet.
Denne prosessen skall inkludere alle og bidra til at vi vinner valget i 2023.

Med disse ord ønsker jeg alle medlemmer er fortsatt fin vår, og gleder meg til neste gang vi kan treffes.

Kristian Forslund
Leder – Nordre Follo Høyre