Vi er i gang med valgkamp-innspurten

Nordre Follo Høyre har drevet valgkamp og vært synlig til stede i kommunen helt siden april. Nå er det innspurt, de siste 4 ukene, før valgdagen mandag 11. september 2023.

Kickoff aug 2023
Fra Kick for valgkampinnspurt i gamle Oppegård Rådhus 10. august 2023

Torsdag 10. september var det medlemsmøte med kick-off for innspurten. Frem til 9. september skal vi ha gjennomført 55 arrangementer. Dette inkluderer 11 dørbankaksjoner, 2 togaksjoner, 15 standsaksjoner, og mange debatter.

Alle aktivitetene registreres i Spond, en mobil-app som enkelt hjelper oss til å ha alle aktiviteter, informasjon og dialog på ett sted.

Min mobiltelefon plinger hver gang en av dere registrerer om dere kan eller ikke kan delta på en aktivitet, og det er hittil registrert over 400 deltakelser, fordelt på nesten alle aktivitetene. Dette er kjempebra! Men, av listen ser vi også at noen ikke har markert deltagelse på noen av arrangementene. Så en liten oppfordring; sjekk i Spond om det er en aktivitet du har mulighet til å delta på!

Aktiviteter du kan være med på

• Dørbank

Hovedaktiviteten i innspurten er dørbankaksjoner. Her møter vi innbyggerne og kan lytte til de sakene de synes er viktig. Dette er en god anledning for både erfarne og nye representanter til å snakke litt poltikk. Ingen går alene på dørbank. Her går vi 2-3 stykker sammen, alltid med en erfaren i teamet. Det vil bli produsert egne lokale brosjyrer for de forskjellige områdene i kommunen til de enkelte døraksjonene.

• Stands

Hver lørdag har vi stands både på Ski og Kolbotn. I tillegg har vi et tredje sted som vil variere mellom Langhus, Bøleråsen, Siggerud og Greverud. På stands står vi i grupper, hilser på folk, snakker litt Høyre-politikk og deler ut brosjyrer, program og give-aways (små Høyre-gaver). I dag, lørdag 12. august har vi hatt besøk av Erna på vår stand på Ski Storsenter.

• Togaksjoner

Vi har også noen flere togaksjonene fremover – morgenaksjoner fra kl. 0700-0800 på togstasjonene – der vi gir pendlerne en flyer (liten brosjyre), en energibar m/ Høyre-logo, et smil og et ønske om en fin dag og et godt valg.

• Postkasseaksjon

For å få ut hovedbrosjyren vår, som består av deler av programmet, alle kandidatene våre og kort info om fylkestingvalget (Nordre Follo Høyres Thomas Sjøvold er på plass 2), så setter vi i gang med en postkasseaksjon fra uke 33. De som har fått tildelt rode, har fått beskjed om det. Her er det viktig at alle tar den runden de har fått tildelt, bruk gjerne flere dager om det trengs – og husk Høyrejakka (e.l.)!

• Høyrebilen

Så har selvfølgelig Høyrebilen, som kjører fra aktivitet til aktivitet, som er et godt blikkfang – dekorert med vår ordførerkandidat Cecilie.

Meld deg på i Spond og bli med og skap god Høyre-stemning i kommunen!

Jo flere vi er, jo gøyere er det, da er det lettere med de lave skuldrene og det store smilet!

Petter Johansen, valgkampleder