Cecilie Dahl-Jørgensen Pind

Ordfører i Nordre Follo

Cecilie med en fargerik tagging i bakgrunnen

Litt om Cecilie

Cecilie Dahl-Jørgensen Pind ble valgt som ordfører av kommunestyret i Nordre Follo 10. oktober 2023. Hun var Høyres ordførerkandidat ved valget, og ledet partiet til et valgresultat på 37,7% oppslutning. I dag leder hun en koalisjon i kommunestyret bestående av Høyre, Fremskrittspartiet, Pensjonistpartiet og Senterpartiet.

Cecilie ble først valgt inn i gamle Ski kommunestyre i 2015, og satt da i plan- og byggesaksutvalget. Når Nordre Follo kommune ble til satt hun som medlem av utvalget for areal, plan og bykkesak inntil hun i februar 2021 ble valgt som Høyres gruppeleder og medlem av formannskapet etter at Anne-Kirstine Linnestad ble valgt inn på Stortinget. I juni 2022 ble hun også valgt som vår ordførerkandidat.

Utenfor politikken er Cecile utdannet jurist, og har i en årrekke jobbet som advokat innenfor familierett. Hun er oppvokst i Ski, og bor i dag på Hebekk sammen med hennes tre barn.

Cecilies hjertesak

Skole, eldreomsorg og en grønnere kommune

Jeg vil prioritere skole, miljø og omsorgstjenester. Alle barn passer ikke inn i «A4-boksen» og vi må tilrettelegge for en skole som er tilpasset den enkelte elev. Det må både gjøres tiltak i den offentlige skolen, men også åpnes for private alternativer som kan ivareta de barna som ikke passer inn i «boksen».

En annen viktig sak for meg er eldreomsorg. I vår kommune legges det ned sykehjemsplasser, selv om landet har en stadig aldrende befolkning. Vi blir flere eldre, som på sikt vil ha behov for pleie, da kan vi ikke legge ned sykehjemsplassene.

Jeg vil også jobbe for at kommunen jobber enda «grønnere» og at vi i større grad bruker innkjøpsposisjonen vår til å gjøre grønnere valg. I tillegg må vi ha en mer helhetlig arealplanleggingen, og det må bli lettere for næringsliv og innbyggere å ta grønne valg.