Besøk hos Bakke IF

I dag var Emil og Adrian på besøk hos Bakke IF. VI fikk omvisning både på kunstgressbanen og i idrettshallen.

I Skotselv er det for ikke mange år siden oppført både kunstgressbane og idrettshall. Selv om kommunen formelt sett er eier, så er både bane og hall oppført med en betydelig egeninnsats fra innbyggere og fra Bakke IF selv. Bakke IF står som driftsansvarlig på kunstgressbanen og står for både drift og utleie.

Denne varianten av samspill er veldig interessant – og aktuell for flere steder. Både i Vestfossen og på Fiskum er det behov for hall-kapasitet – og derfor ville vi i tillegg til å lære mer om Bakke, lære mer om modellen.

– For vår del er det viktig med et godt samarbeid med kommunen, både når det gjelder drift av fotballbane og hall, forteller Kjetil Holthe. Veldig mye er vi fornøyd med – og vi er veldig stolte av det her, legger han til.

Etter omvisning på banen gikk turen til idrettshallen – og også en svingom innom historiehyllene – hvor alle pokaler og medaljer fra Bakke IF sin historie er utstilt.

– Jeg er veldig glad for at jeg fikk komme, sier ordførerkandidat Adrian Tollefsen. Han legger til at ikke bare var det lærerikt, men at han også fikk med seg et par utfordringer som Høyre skal bruke tid på å hjelpe til med, avslutter han.