Besøk hos Røde Kors Øvre Eikers Hjelpekorps

Ordførerkandidat Adrian Tollefsen og Leder av Øvre Eiker Høyre Emil A. Bellen Nordahl har vært på besøk hos Røde Kors Øvre Eikers Hjelpekorps!

Ordførerkandidat Adrian og Leder Emil, på besøk hos Røde Kors Øvre Eikers Hjelpekorps

Adrian og Emil fikk et foredrag om det viktige og livreddende arbeidet Øvre Eiker Røde Kors Hjelpekorps gjør for bygda vår gjennom sin frivillige innsats. De fikk også en omvisning både i foreningens hus, depot og garasje.

Adrian og Emil fikk høre Hjelpekorpset problemstilling med å rekruttere nye medlemmer, da lokaler, tid og inntrykk er noe som nevnes av utslagsgivende grunner. De fikk også høre om hvor dyrt det er å drive hjelpekorpset, bare et spjelkesett som er nødvendig i noen tilfeller koster rundt 7 000 kr. En båre koster 30 000, etc.

Det som var helt klart for Adrian og Emil etter besøket var at hjelpekorpset sitter på en enorm kunnskap og erfaring, som er livsviktig i beredskapsarbeidet i Kommunen, samt nærliggende områder.

Høyres mål er å ha en best mulig samfunnsberedskap i norske kommuner, fylker og nasjonalt. Dette er Røde Kors Øvre Eikers Hjelpekorps et veldig godt eksempel på. Et hjelpekorps som er 100% frivillig drevet av skolerte, utdannede og erfarne mennesker innen feltet.

Dette er noe Øvre Eiker Høyre vil fortsette å støtte og jobbe videre med for å forbedre samfunnsberedskapen enda mer!