Nå gjelder det å gjøre resten riktig!

Mandag 19. juni besøkte ordførerkandidat Adrian Tollefsen Øvre Eiker Svømmeklubb. Temaet for møtet var en god diskusjon om hva den nye svømmehallen på Loesmoen må inneholde for at svømmeklubben skal kunne drive sin virksomhet.

Fra venstre: Styreleder i ØESK Karin Svensrud, Hovedtrener Ronny i ØESK, Ordførerkandidat Adrian Tollefsen

Konkurransekrav

For Øvre Eiker Svømmeklubb (ØESK) er det viktig at forholdene legges til rette, slik at man både kan trene og konkurrere i den nye svømmehallen. Så langt planleggingen nå har kommet, er selve bassenget planlagt etter konkurranse standard. Det er ikke bare konkurransesteder som er viktig, men også hvordan de øvrige fasilitetene utarbeides.

For ØESK er det meget viktig å få på plass et basis-rom for trening, store nok garderobe- og dusjfasiliteter, for å kunne huse svømmekonkurranser for opp til 200 utøvere. I tillegg er det avgjørende at svømmeklubben får et eget lager og at bassenget får et belegg slik at de som svømmer lett kan orientere seg og konkurrere etter beste evne. Det er nemlig slik at stålbasseng blir mørke, og for svømmeutøvere som bruker bassenget ofte blir dette uutholdelig over tid.

Styreleder og Hovedtrener i ØESK viser frem svømmehallen

Flere NM-titler

For at ØESK skal bruke denne hallen er det viktig at kommunen tar til seg disse forslagene og legger de inn i planen, utaler Adrian Tollefsen.

Tollefsen sier videre at de ikke bare skal bygge en svømmehall for den nye skolen, men en hall som også lar seg bruke av svømmeklubben og innbyggerne. Derfor mener Høyre at vi må gjøre det vi kan for at svømmeklubben skal få fullt utbytte av svømmehallen.

Kiosk

For Høyre er det også svært viktig at det tegnes inn en kiosk i tilknytning til billettsalget i den nye hallen, i tillegg må det bygges et tilstrekkelig publikumsareal, både i foajeen og i svømmehallen.

«Jeg tenker ikke at vi skal steke burgere, men jeg tenker at medarbeiderne på svømmeklubben kan selge is, brus og et utvalg ferdigsmurte baguetter eller lignende fra Eiker Vekst. Hvis vi skal kunne tiltrekke oss barnefamilier, som skal ha en fin opplevelsesdag i svømmeanlegget vårt, så er det en forutsetning for Høyre at man i den ny svømmehallen kan kjøpe mat og drikke fra et egnet utsalgssted i hallen.» sier Tollefsen til ØESK under besøket.