Pizza & Politikk med Viken Høyre

Pizza & Politikk ble arrangert i kommunestyresalen i Øvre Eiker for medlemmer av Høyres foreninger i Øvre Eiker, Kongsberg, Nore og Uvdal, Rollag og Veggli, Flesberg, Sigdal og Eggedal. Med en engasjert Fylkesordførerkandidat Tore O. Hansen som taler!

Nærmere 40 møtte opp for Pizza & Politikk!

Onsdag 12. april samlet det seg nærmere 40 Høyre-folk fra Øvre Eiker, Kongsberg, Nore og Uvdal, Rollag og Veggli, Flesberg, Sigdal og Eggedal for å delta på Pizza & Politikk med Viken Høyre i kommunestyresalen i Hokksund.

Kvelden startet med at hele salen reiste seg for Inger Solberg – en Høyre-ildsjel fra Øvre Eiker som har vært med i «gamet» i mange år, hun har blant annet kledd rollen som gruppeleder i en årrekke og sitter nå som valgkamputvalgsleder i Øvre Eiker Høyre – som fylte 80 år i dag! Det ble bursdagssang, vinflaske fra styret i Øvre Eiker Høyre, jubileumsboken til Unge Høyre «Blanke Idealer» fra styret i Øvre Eiker Unge Høyre og donasjon til foretrukket veldedighet fra styret i Øvre Eiker Senior Høyre!

Forsamlingen sang for Høyre-Ildsjel Inger Solberg sin 80 årsdag

Videre ble kvelden innledet av Ordførerkandidat i Øvre Eiker Adrian Tollefsen. Han ønsket alle velkommen til Øvre Eiker og til vårt rådhus! Før han introduserte kveldens hovedperson, nemlig Fylkesordførerkandidat Tore Opdal Hansen!

Ordførerkandidat Adrian Tollefsen innledet kvelden

Videre ble kvelden preget av en engasjert Tore O. Hansen som pratet om Høyres visjon i «nye» Buskerud! Han pratet om Buskerud Høyres ny vedtatte program.

«Vi skal alle gi velgerne beskjed om at 11. september kan de stemme Høyre to ganger. Både ved kommune- og fylkestingsvalget. Og det er det bare fem måneder til» sa Tore Opdal Hansen under medlemsmøte.

Fylkesordførerkandidaten hadde flere budskap som Buskerud Høyre skal stå for i valgkampen:

• Høyre vil utvikle en videregående skole i Buskerud med fokus på kvalitet og valgfrihet
  • Høyre vil ha en fylkeskommune som prioriterer de viktigste oppgavene og gir kommunene frihet til å bestemme mer selv.
  • Høyre vil prioritere vegvedlikehold og øke trafikksikkerheten langs fylkesvegnettet for å redusere antall ulykker. Høyre vil at du skal komme deg fortere frem og tryggere hjem i Buskerud

Dette var noen av budskapene som Tore O. Hansen kom med!

Til slutt ble det åpnet opp for spørsmål fra salen, og det kom inn spørsmål fra blant andre tidligere Ordfører i Øvre Eiker og Stortingsrepresentant Anders Werp, tidligere Ordfører i Flesberg Thomas Fosen, 3. kandidat i Buskerud Simen Murud og 2. kandidat i Øvre Eiker Marianne Werp.

Kvelden ble avsluttet med et par kaffekopper og mingling!

En engasjert Fylkesordførerkandidat Tore Opdal Hansen
Tore O. Hansen