Seks grunner til å stemme Randaberg Høyre

Et aldersvennlig Randaberg

Vi blir stadig flere eldre i kommunen. Det blir utfordrende å dekke behovet i fremtiden, men vi må også se mulighetene som ligger i denne utviklingen. Eldre mennesker er en ressurs for samfunnet, og med bedre teknologi, tilgjengelighet og medisiner, kan vi skape en mer aldersvennlig grønn landsby.

Gode oppvekstvilkår

Randabergskolen gjør det bra, men koster mer sammenlignet med de andre kommunene i fylket. Fremover blir det færre unge i kommunen. Høyre vil jobbe for at alle barn skal ha et godt oppveksttilbud, uansett hvor i kommunen de bor. Skolen skal ha kunnskap, læring og utvikling i sentrum. Da blir det viktig at vi fortsatt opprettholder og videreutvikler kvaliteten, samtidig som vi kutter kostnadsnivået.

En effektiv og god kommune

Høy gjeld er en av de største utfordringene kommunen vår står foran. Gjeldsgraden kan ikke gå på bekostning av tjenestetilbudet til innbyggerne. Randaberg skal være en effektiv, åpen og serviceinnstilt kommune som tilpasser seg den enkeltes behov. God økonomisk styring må være i sentrum for å styrke kommunens ressurser, og bygge opp under tjenestetilbudet.

Skape mer og inkludere flere

Velferdsstaten er tuftet på verdiskaping i privat sektor. Når vi nå er i urolige tider blir det enda viktigere at vi spiller på lag med jobbskaperne. Randaberg har et variert og flott næringsliv som tar sin rolle som samfunnsbygger på alvor. Høyre vil legge til rette for, sammen med næringslivet, at kommunen har gode vekstvilkår for lokale arbeidsplasser.

En attraktiv kommune å bo i

Randaberg vokser. Vi er heldige som har en kommune hvor flere og flere velger å bosette seg. For å fortsette samt øke denne trenden må vi fortsette å arbeide for å få en enda mer attraktiv kommune. Vi må ha et konkurransedyktig skatte- og avgiftsnivå, et variert boligtilbud, og videreutvikle hele kommunen for å tiltrekke flere tilflyttere.

Kultur hele livet

Kultursektoren ble hardt truffet av koronaviruset men står fremdeles sterkt i kommunen. Høyre er stolt over kulturtilbudet i Randaberg. Randaberg har en aktiv frivillighet som skaper møteplasser og tilhørighet i lokalsamfunnet. Vi må sørge for at frivilligheten får den støtten den trenger for å utvikle flere tilbud, uten at kostnadene blir sendt til barn og unge.