Høyres kandidater ved valget i 2019

Vi i Svalbard Høyre vil at Longyearbyen skal være et Ja-samfunn som bidrar til grønn utvikling, optimisme og lokale arbeidsplasser. Vi vil ha en skole med kunnskap og gode lærere, der elevene mestrer hverdagen.

Våre kandidater

Stein-Ove Johannessen (43) Lokalstyrelederkandidat

Stein-Ove jobber som hotelldirektør i Svalbard Adventures. Han har jobbet innenfor reiselivet i hele sin karriere. Stein-Ove er gift med Elisabeth og far til Noah og Ada. Han er spesielt opptatt av barn og unges oppvekstvilkår og fagopplæring. Som utdannet kokk er jakt og fiske den store hobbyen; det å ha tilgang til naturen og kunne høste lokale råvarer verdsettes høyt.

Kjetil Figenschou (32) Nestlederkandidat

Kjetil jobber som prosjektleder hos Assemblin, han er leder for Svalbard Høyre og har vært Høyres gruppeleder i perioden som har gått. For Kjetil er trygge boliger og fastboendes muligheter til ferdsel i naturen viktige saker.

Ida Lehn (33) 3.kandidat

Ida er samboer med Andreas og mange vil nok kjenne igjen hennes blide åsyn fra skranken hos Sysselmannen. Ida er spesielt opptatt av frivillighet og kunnskap i skolen.

Trond Erik Johansen (66) 4.kandidat

Trond har bodd i Longyearbyen hele sitt yrkesaktive liv, han er nå pensjonert fra Store Norske og jobber nå som guide. Han har tidligere vært fast medlem av lokalstyret, og har for øvrig vært engasjert helt siden oppstarten av Svalbard Høyre.

Mats Vadum Wilmann (30) 5.kandidat

Mats er forlovet med Polina og jobber som arkivar ved Longyearbyen lokalstyre. Han er spesielt opptatt av norskopplæring i regi av Longyearbyen lokalstyre, reduksjon av offentlig byråkrati og å legge til rette for sunn konkurranse og valgfrihet.

Torgeir Prytz (42) 6.kandidat

Torgeir er gift med Else-Marie og far til Amalie, Brage og Trym. Han jobber som prosjektleder hos Kongsberg Satellite Services, og som leder av Longyearbyen Jeger og Fisk har han et naturlig engasjement for friluftsliv og fastboendes muligheter til ferdsel i naturen.

John Einar Lockert (42) 7.kandidat

John Einar er samboer med Anne-Marit og som far til Oliver og Sebastian er han også engasjert som svømmetrener. Han administrerende direktør for Svalbard Adventures, og som leder for egen bedrift i Longyerabyen kjenner han behovene og mulighetene i det private næringslivet svært godt.

Stine Teigen (40) 8.kandidat

Stine har bodd i Longyearbyen siden 2003, er gift med Per-Marius og mor til Liam. Hun jobber som bomiljøkoordinator i Norges arktiske studentsamskipnad, og driver med bueskyting. Stine brenner for unges oppvekstsvilkår og et attraktivt nærmiljø.

Roger Jensen (56) 9.kandidat

Roger er samboer med Britt og jobber som stiger i Gruve 7 og har lang erfaring fra Store Norske, han er opptatt av familiesamfunn, næringsliv og sosiale forskjeller.

Khanittha Sinpru (30) 10.kandidat

Khanittha er gift med Bang og mor til Naphatsith og Natnaphat. Hun jobber som daglig leder på Rabalder Cafe og Bakeri. Som mor og tidligere elev ved skolen er Khanittha særlig engasjert i spørsmål om norskopplæring, familiesamfunn og oppvekst.

Roger Eriksen (56) 11.kandidat

Roger er samboer med Sissel og daglig leder ved Svalbard Auto, han har i innværende periode vært leder av kontrollutvalget og er særlig opptatt av næring og oppvekst.

Vebjørn Anton Lavold Andresen (38) 12.kandidat

Vebjørn er «Assisterende destinasjons direktør» i Hurtigruten Svalbard

Rainer-Helge Braun (43) 13.kandidat

Rainer er samboer med Randi og jobber som prosjektleder ved Rambøll. Han er spesielt opptatt av utbedring av lokal infrastruktur og etablering av nye boliger.

Snorre Einar Lockert (68) 14.kandidat

Snorre er gift med Karin og etter lang og tro tjeneste i Telenor nyter han pensjonisttilværelsen med barn og barnebarn i Longyearbyen. Snorre er opptatt av de unges oppvekstkår og muligheter til ferdsel i Svalbardnaturen.

Stig Onarheim (52) 15.kandidat

Stig er oppvokst i Longyearbyen og er far til Nora og Kristian. Han jobber i dag som helikopterpilot hos Lufttransport, og er særdeles opptatt av frihet til ferdes i naturen og opprettholdes av et stabilt norsk familiesamfunn.

Geir Hekne (56) 16.kandidat

Geir gift med Marit og far til Caroline og Julia, og jobber som brannmann. Geir var nestleder i lokalstyret forrige periode og er opptatt av å holde fellesskapets kostnader så lave som mulige og er for øvrig engasjert i To-takteren.