Nominasjonskomiteens innstilling

Nominasjonskomiteen i Tromsø Høyre har i dag presentert sin innstilling til ny kommunestyrevalgliste til kommunevalget i 2023.

Anne Berit Figenschau innstilles av nominasjonskomiteen som Høyres ordførerkandidat. Foto: Tromsø Høyre

Nominasjonskomiteen skal i henhold til Høyres retningslinjer for nominasjon presentere sin innstilling til nominasjonsmøtet senest 14 dager før møtet avholdes. Nominasjonsmøtet holdes 24.september 2022.

Nominasjonskomiteen har bestått av: Benjamin Furuly (leder), Grete Wilsgaard, Elisabeth Westad, Bodil Ridderseth Larsen (SH), Rebekka Lind Knoph (UH), Erlend Svardal Bøe og Mona Hassfjord. Komiteen legger med dette frem sin enstemmige innstilling og anbefaling til kommunestyreliste for Tromsø Høyre ved valget i 2023. Komiteen anbefaler at de seks øverste plassene på listen er forhåndskumulerte (fet skrift).

1. Anne Berit Figenschau

Anne Berit Figenschau innstilles som ordførerkandidat for Tromsø Høyre. Anne Berit er 53 år og jobber i dag som seksjonssjef i Skatteetaten. Hun er også leder av Tromsø Høyre og medlem av Høyres Arbeidsutvalg.

Anne Berit har et brennende engasjement for at vi skal utvikle Tromsø videre, og at vi skal jobbe bedre sammen om politiske løsninger. Hun er spesielt opptatt av at Tromsø skal bli en varmere og mer inkluderende kommune å bo og leve i.

• 2. Sebastian Henriksen

Sebastian Henriksen er 25 år, og har de siste årene vært et tydelig ansikt for Høyre i Tromsø. Han har vært medlem av kommunestyret i Tromsø siden 2015, først som vara og senere som fast representant fra 2019. Han har representert Høyre i formannskapet de siste årene, og kjenner .

• 3. Markus Akselbo

Markus Akselbo er 33 år, og jobber i dag som regionrådgiver i Høyre i Troms og Finnmark. Han er pappa til tre barn og bor i Tromsdalen. Tidligere har han vært politisk rådgiver for byrådslederen i Tromsø og er utdannet pølsemaker, men har også en grad i statsvitenskap.

• 4. Line Fusdahl

Line Fusdahl er 65 år gammel, og jobber i dag som assisterende direktør i Nordnorsk Kunstmuseum. Line har tidligere vært byråd for finans i Tromsø kommune og fylkesrådsleder i Troms fylkeskommune. Hun sitter også på fylkestinget i Troms og Finnmark fylkeskommune.

• 5. Brage Bolstad Andreassen

Brage Bolstad Andreassen er 24 år gammel, og studerer fiskeri- og havbruksvitenskap ved UiT Norges arktiske universitet. Han har tidligere jobbet i Forsvaret, og vært aktiv i ulike ungdomsorganisasjoner i Tromsø og regionen.

• 6. Nasra Omar

Nasra Omar er 42 år, og jobber i dag som prosjektleder i Tromsø kommune. Hun er spesielt engasjert i kulturlivet, og brenner for at vi skal lykkes med å inkludere flere i arbeidslivet og i samfunnet.

7Rolleiv Lind1941
46Sidsel Helene Meyer1958
47Tom Willeng Strøm1966
48Kristian Støback Wilhelmsen1991