Blågrønt budsjettforslag 2023

I dag ble blågrønt budsjettforslag lagt frem i samarbeid med Høyre, Fremskrittspartiet, Venstre og Pensjonistpartiet

Høyre, Fremskrittspartiet, Venstre og Pensjonistpartiet la idag frem et budsjettforslag som legger vekt på å bruke de store pengene på de viktigste sakene. Budsjettforslaget har en sterk sosial profil for å hjelpe de som trenger det mest. Vi har grunnleggende tro på at mangfold og valgfrihet er viktig, der konkurranse gir bedre og rimeligere tilbud. Vårt mål er å bedre kvaliteten i de viktigste tjenestene innen helse, velferd og oppvekst.

Vi må fornye og forbedre for å redusere klimagassutslippene og finne de beste løsningene for miljøet. Det gjør vi best i samarbeid med byens forsknings- og kunnskapsmiljøer. Trondheim er en by for innovasjon. En by der næringslivet har forutsetninger for nyskaping og vekst, og der et sterkt kulturliv gir et godt bymiljø preget av opplevelser og mangfold.