Kent Ranum valgt som Trondheim Høyres ordførerkandidat

Jeg er veldig takknemlig og glad for den tilliten partiet har vist meg. Sammen med alle de dyktige kandidatene våre skal jeg gjøre det jeg kan for å gi Trondheim en ny og bedre ledelse av byen, sier Kent Ranum, nyvalgt ordførerkandidat for Høyre i Trondheim.

Topp 7-kandidater
TOPP 7: Bystyrelisten for 2023-2027 toppes av (f.v.) Radino Dizza Mahendra (nr. 6), Nina Westad (nr. 7), Ove Vollan (nr. 4), Berit Tiller (nr. 3), ordførerkandidat Kent Ranum (nr. 1) Christianne Bauck-Larssen (nr. 2) og Ferhat Güven (nr. 5) (Foto: Benjamin Sandsmark)

Trondheim Høyre gjennomførte 22. oktober 2022 sitt nominasjonsmøte for bystyrelisten 2023-2027. Ved akklamasjon ble Kent Ranum valgt som partiets ordførerkandidat. Med seg på de øverste plassene får han med seg Christianne Bauck-Larssen, Berit Tiller, Ove Vollan og Ferhat Güven.

– Trondheim er en fantastisk by, men det er mye vi kan gjøre bedre for byens innbyggere. Nå skal vi ut å fortelle hva vi vil gjøre for at barn og unge skal få en tryggere oppvekst, og hvordan eldre skal oppleve en mer verdig eldreomsorg. Bedre økonomisk styring og etableringen av nye arbeidsplasser er viktig for Høyre å prioritere, fortsetter Ranum.

Kent Ranum trer som ordførerkandidat inn som leder av Trondheim Høyres programkomite. Programkomiteen skal levere forslag til program som vil behandles på et eget medlemsmøte i begynnelsen av 2023. Det er invitert til programkonferanse i Trondheim Høyre 7. november klokken 17.00 – 20.30.

Trondheim Høyres bystyreliste for 2023-2027:

Trondheim Høyres bystyreliste 2023-2027