Agders viktigste politiske verksted

Pressemelding Agder Høyres programkomité 2018

Høyre setter i gang prosessen for å lage et valgprogram for det nye Agder-fylket.  Programmet vil peke ut kursen for det nye fylket og vår klare ambisjon er å vise at Høyre er landsdelens viktigste politiske kraft.

I september 2019 skal Norges befolkning igjen bestemme seg for hvilket parti de ønsker skal styre

lokalpolitikken i sin kommune. Dette blir et viktig valg for både Høyre og det nye fylket! Agder Høyre har derfor allerede satt i gang sitt arbeid for å utarbeide nytt fylkestingsprogram 2019-2023.

Programkomiteen hadde sitt første møte denne uken og vil bli ledet av gruppeleder i Vest-Agder Høyre, Sally Vennesland. Sally er en svært dyktig og erfaren politiker, som har de aller beste forutsetninger for å bygge et program som tar hele Agder i bruk, og finner gode politiske løsninger på landsdelens utfordringer.

I dette arbeidet skal Høyre skal reise de mest spennende debattene og utvikle de beste politiske løsningene. Vi vil være Agders viktigste politiske verksted - og det forplikter! I Høyre bygges politikk nedenfra og opp, og derfor ønsker vi innspill fra våre velgere, medlemmer og innbyggere på viktige tema og problemstillinger som bør arbeides med.

I tiden frem til fylkesårsmøtet 2019, vil Agder Høyre arrangere både temamøter og foredrag, vi skal ut på stand i by og bygd, det skal arrangeres husbesøk for å høre hjertesaker til våre innbyggere, og vi skal ha møter med frivillige lag og organisasjoner, bedrifter og akademia.

Vi oppfordrer derfor alle til å delta på våre arrangementer og gi sine innspill til vårt valgprogram.

På vegne av Agder Høyre

Harald Furre
fylkesleder Agder Høyre

Programkomiteen består av:

Sally Vennesland, Vennesla (leder)
Benedichte L. Hellestøl, Lyngdal
Harald F. Andersen, Kristiansand
Torunn Ostad, Grimstad
Maiken Messel, Arendal
Arild Windsland, Birkenes
Olav Hovet, Valle
Bjørn Gunnar Grønlund, Froland