Introbilde Høyre foreninger. Bilde.

Vår politikk

Agder Høyre vil jobbe for at innbyggerne i fylket får forutsigbare rammer, trygge oppvekstsvilkår, et tilfredsstillende og godt utbygd helsetilbud og frihet til selv å kunne velge hva slags tilbud som passer best for en selv og sine nærmeste.

Se vår politikk

Stille_i_fjoset
Ung mann i kjeledress på verksted. Bent Høie og Jan Tore Sanner innfelt

Bærekraftig velferdssamfunn

Vi vil legge til rette for en god livskvalitet - et inkluderende Agder for alle, med kompetanse og deltakelse i arbeidslivet, god folkehelse, kultur og frivillighet.

Utdanning og oppvekst

Kunnskap er vårt viktigste verktøy i kampen for et samfunn med muligheter for alle. Uansett hvem foreldrene dine er, uansett religion, kjønn, legning eller etnisk opprinnelse, så skal du få mulighet til å leve ut ditt talent, dine drømmer og dine ambisjoner.

Samferdsel og infrastruktur

Agder Høyre ønsker å fortsette arbeidet med en offensiv samferdselspolitikk tilpasset fremtidens krav til klima, sikkerhet, kvalitet, tilgjengelighet og innovative løsninger. Gode og trygge veier er avgjørende for at folk skal komme seg raskt og effektivt til og fra jobb og fritidsaktiviteter i hele fylket.

Innovasjon og gründerskap, næring, klima og miljø

Agder Høyre vil gi gode rammer for vekst og utvikling for alle deler av næringslivet og som tar hele regionen i bruk. Landsdelen skal bli Norges beste gründerregion hvor nye næringer utvikles i skjæringsfeltet mellom næringsliv og forsknings- og utviklingsmiljøer.

Arne Thomassen - Ordfører, Agder

Arne Thomassen

Ordfører, Agder

Agder Høyre

Harald Furre

Telefon 98281890

Jannecke Beyer Guttormsen

Fylkessekretær
Telefon 97502012

Send oss en e-post

Ti ting vi gjør i ditt fylke

Bildecollage. Vi tror på Norge.

06 jan

Agder Høyres AU-møte