Akershus Høyres stortingsliste er klar!

Akershus Høyres nominasjonsmøte har vedtatt stortingsvalgslisten for valget i 2017. Kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner topper listen.

Akershus Høyres nominasjonsmøte ga fornyet tillit til kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner torsdag kveld på Thon Hotell Arena i Lillestrøm. Jan Tore Sanner topper listen etterfulgt av Tone W. Trøen fra Eidsvoll og Nils Aage Jegstad fra Vestby. Henrik Asheim og Hårek Elvenes ble også gjenvalgt, henholdsvis på fjerde- og sjetteplass.

— Tusen takk for den store ære det er å få stå på første plass på listen for Akershus Høyre til stortingsvalget, sa Jan Tore Sanner i sin tale til nominasjonsmøtet.

Over 300 delegater fra Akershus Høyres kommuneforeninger var tilstede på møtet for å sette sammen vinnerlaget som skal bidra til å sikre Erna Solberg fire nye år som statsminister.

— Det er nå 10 måneder og èn uke igjen til stortingsvalget. Sammen med dette superteamet skal vi jobbe for å trygge velferden og skape et samfunn med muligheter for alle, avsluttet Sanner.

Akershus Høyres stortingsvalgsliste for perioden 2017-2021:

1. Jan Tore Sanner, Bærum

2. Tone W. Trøen, Eidsvoll