«Bekymret for høsten» – er næringslivets budskap til oss

Torsdag hadde vi møte med ledere i næringslivet. De tegnet et bilde for oss av en svært krevende situasjonen for mange næringsaktører i Bærum. De statlige næringslivspakkene bidrar, men demper ikke bekymringene.Artikkelen ble først publisert i Nyhetsbrev fra Bærum kommune til folkevalgte

Bærumspakken er vårt verktøy overfor næringslivet, kulturlivet og frivilligheten. Jeg vil slå et slag for ett av tiltakene i pakken: Kampanjen for å handle lokalt!

Mottoet er «Har Det i Bærum». Og ideen (tanken) bak er at ved å handle lokalt, så støtter vi også frivillighet, idrett og kulturlivet i Bærum.

Kampanjen blir full-digital, og lanseres på Budstikka, Facebook, Instagram og Google Display (utvalgte nettsteder for brukere som oppholder seg i Bærum). Kampanjen er utarbeidet av Bærumsfirmaet Tanken Bak, i tett samarbeid med AB Handelstandsforening og Bærum næringsråd. Det er laget en kampanjeplan frem til jul, og tema og fokus skiftes underveis.

Handel og næringslivet inviteres til å komme med historier som kan brukes i kampanjen.

Jeg håper vi alle følger oppfordringen og handler lokalt – til støtte for næringsliv, kulturliv og frivillighet!