Er du fortsatt i tvil – velg det trygge

Dette har vært en litt merkelig valgkamp. Noen partier skryter av valgkampsaker som alle lokale partier er enige om. «Bærum kan bedre» er et slagord som brukes av et parti denne høsten. Selvfølgelig, alle som sier ja til å stå på liste, ønsker at Bærum skal bli enda bedre. Det er derfor vi er med i politikken.

Noen nye partier har knapt lokale partiprogrammer, noen er mest opptatt av rikspolitikk, og noen er mest opptatte hvor stort Høyre blir.

Det har vært en litt annerledes valgkamp enn det vi har sett ved de siste valgene. På dørbank møtes jeg ofte med at partiprogrammene er så like, hva er forskjellen på partiene? Alle vil jo ha enda bedre skoler, bedre eldreomsorg, bedre nærmiljøer og bedre tilbud til ungdom og eldre, og alle vil redde Oslofjorden.

Ja, alle ønsker å gjøre Bærum enda bedre på litt forskjellige måter. Vi er ombudsmenn for innbyggerne og ønsker et best mulig Bærum, det mener vi i Høyre skapes best ved en ansvarlig styring og en trygg økonomisk plattform.

Høyre er et styringsdyktig og et ansvarlig parti. Bærum Høyre har vært det største partiet og har hatt ordføreren siden 50-tallet. Vi har hele tiden fornyet oss, forsøkt å forstå samtiden og utviklet samfunnet i takt med det.

Bærum Høyre har mange lokale tillitsvalgte med øyne og ører rundt i kommunens mange skolekretser. Det tar våre folk med seg inn i vår kommunestyregruppe, slik at vi kan utvikle politikken videre.

Partiprogram er viktige, men mange saker finner ikke sitt svar i programmene. Det er i møtet med menneskene og deres behov at vi utvikler gode tjenester.

Kommunen har gjennomgående fornøyde brukere på alle tjenesteområder, og er det noe som ikke fungerer godt, slik vi noen ganger får kunnskap om, setter vi det på dagordenen og finner tiltak.

Hvis du synes du bor i en god kommune med gode tilbud, håper vi du gir en stemme til et fortsatt sterkt Høyre i Bærum. Vi lover å ta godt vare på stemmen din til å utvikle et enda bedre Bærum i årene fremover.

Vi har mange folk med erfaring og mange nye kandidater med på vår liste. Det blir en god kommunestyregruppe med ulik kompetanse, og vi lover å lytte til innbyggerne også når det ikke er valg.