Ny leder av Akershus Høyres Næringsforum

Morten Skauge ble 8. oktober valgt som ny leder for Akershus Høyres Næringsforum av Akershus Høres fylkesstyre. Valget gjelder frem til fylkespartiets årsmøte 2026. Skauge er fra før leder for Bærum Høyres kommunestyregruppe og medlem av arbeidsutvalget i Akershus Høyre.

«Næringsforum er en viktig kanal for å fange opp problemstillinger som næringslivet er opptatt av og som krever politiske løsninger. Det kan bidra til å utvikle Høyre politikk og legge til rette for verdiskaping og velferd. Jeg ser frem til å videreutvikle dette arbeidet sammen med dyktige Høyre-folk i Akershus», sier Skauge.

Høyres Næringsforum er et nettverk som har som formål å gjøre dialogen mellom næringslivet og Høyres tillitsvalgte så kort som mulig. Næringsforum har nær dialog med virksomheter i ulike bransjer, og organiserer bedriftsbesøk, innspillsmøter og debatter. Dette skjer både i sammenheng med utvikling av Høyres næringspolitikk og når bedriftene har konkrete saker som de ønsker å ta opp. Næringsforum skal forsterke Høyres innsats for mer næringsvennlig politikk både lokalt og nasjonalt.

Har du innspill eller ønsker kontakt med Akershus Høyres Næringsforum, send e-post til morten.skauge@gmail.com