Programarbeidet for kommunevalget 2023 i i gang

Nå er arbeidet startet med å utarbeide Høyres program for kommunevalget i 2023. Startskuddet gikk i medlemsmøtet den 17. februar, hvor første fase ble presentert av Håkon Veum, 1. nestleder i Bærum Høyre og leder av programkomiteen. 9 arbeidsgrupper skal levere gode forslag og innspill til programkomiteen innen 1. april. Bærum Høyres program skal omfatte alle som bor i kommunen. Derfor må det favne bredt og anvise gode løsninger for innbyggerne uansett alder og livssituasjon

Følgende arbeidsgrupper er nå i gang med sitt arbeide, og

ledet av:

Utdanning og oppvekst – Lena Walle
Arbeid, sosial og integrering – Elisabeth Torkildsen
Helse og omsorg – Maria Barstad Sanner
Klima, miljø og natur – Sebastian Otterhals
Næring, samferdsel og infrastruktur – Elisabeth Gjølme
Areal, utbygging og bolig – Dag Egil Strømme
Kultur, idrett, frivillighet og møteplasser Haakon Sandven
Seniorpolitikk – Frits Lemstad
Unge i Bærum – Martin Strømme

Bærum Senior Høyre har fått tildelt programområdet – Seniorpolitikk. Vi skjønner faktisk hvorfor dette område ble tildelt oss, og er glade for oppdraget fordi dette gir oss anledning til å utforme de beste politiske løsninger for vår aldersgruppe. Vi kjenner de utfordringene som vår aldersgruppe møter i hverdagen ut fra egen erfaring, og hva som bør gjøres for å skape de gode løsninger.

Arbeidsgruppen Seniorpolitikk er i gang, men hvis du ønsker å slutte seg til gruppen er det bare å melde fra til: sekretariat@baerum-hoyre.no. Hvis det ikke passer for deg å delta i arbeidsgruppen, kan du hjelpe oss ved å sende oss dine synspunkter på hva du mener god seniorpolitikk bør omfatte og hva du vil prioritere.