Sandvika Høyres tanker om nye Sandvika og Kadettangen

Alle partikretsene i Bærum Høyre er selvsagt bundet av programmet for Bærum Høyre, men de fleste kretsene har lokale saker vi jobber for innen rammene av programmet.

– Idrett, kultur og friluftsliv skal fortsatt ha gode vilkår på Kadettangen, Kalvøya, Kjørbotangen og i den øvrige del av Sandvika, skriver (fra venstre) Martin Strømme, Tom Major Coward, Dag Egil Strømme og Ambrose Awici-Rasmussen, som er styremedlemmer i Sandvika krets av Bærum Høyre og kandidater ved kommunevalget. Foto: PRIVAT

Bærum skal være en kommune med muligheter for alle. Derfor skal det ikke spille noen rolle hvilken økonomi man har.

Vår viktigste oppgave er å satse på gode oppvekstmiljøer og en trygg eldreomsorg og ruste kommunen for fremtiden.

I vårt program har kultur, idrett, frivillighet og møteplasser fått en sentral plass. I Sandvika arbeider vi i den lokale kretsen spesielt med:

• at E18 forbi hele Sandvika må i tunnel, og at lokalveier ikke må bli en ny barriere mellom fjorden og byen
  • at den nye sjøfronten skal bli et attraktivt rekreasjons- og friluftsområde.
  • at idrett, kultur og friluftsliv fortsatt skal ha gode vilkår på Kadettangen, Kalvøya, Kjørbotangen og i den øvrige del av Sandvika
  • at Kadettangen ikke skal nedbygges og privatiseres med boliger
  • at det etableres gode innendørs og utendørs møteplasser, blant annet seniorsenter og et fritidssenter for uorganisert/egenorganisert ungdom. Vi skal lytte til ungdomsrådet og eldrerådet i utviklingen av tilbudene
  • at Sandvika skal bli en levende og attraktiv by med gode tilbud innen handel, utdanning, kultur og idrett
  • at det etableres flere «Tufteparker» eller enkle apparater som mange kan benytte seg av, samt universelt utformede uteområder
  • at det planlegges godt og fremtidig for idretten i nye Sandvika
  • at Sandvika Teater blir rehabilitert, og at det blir etablert ny sal/scene på Hamang
  • å ta vare på Sandvikas historie, Hamang klekkeri og Sandvikselva

Sandvika krets favner Sandvika, Blommenholm, Evje, Emma Hjorth, Gjettum og Helgerud.

Vi er ombudsmenn for hele kommunen om vi kommer inn i kommunestyret, men vi brenner for – og kan mye om – Vestre Bærum, og vil derfor ha et spesielt øye for alle saker som berører denne delen av Bærum.

Vi er veldig glade for tilbakemeldinger og håper på dialog med innbyggerne og selvsagt støtte på valgdagen. Det er gjennom innspill vi blir bedre. Godt valg.