Åpner opp Fredrikstad Høyre med stjernepolitiker og politisk smalltalk

Troen på en vellykket kombinasjon av sosiale treffpunkt og politikk ligger bak når Fredrikstad Høyre denne våren legger opp til en rekke nye arrangementer.

-Tanken er at folk skal kunne komme innom og hilse på meg som ordførerkandidat og oss som er politisk aktive. Jeg ønsker å skape rammene for en uformell politisk samtale, sier Truls Velgaard om hvorfor han fire måneder fremover inviterer til Velgaard møter velgerne i City Bar && Spiseri. – Politiske møter med innleder er vel og bra, men det er faktisk rundt bordet på de uformelle møtene jeg har hatt de virkelig interessante samtalene i Fredrikstad Høyre, fortsetter han.

Velgaard møter velgerne arrangeres fem ganger det første halvåret av 2019 (29. januar, 26. februar, 27. mars, 24. april og 28. mai), og er en del av Fredrikstad Høyres nye plan om flere og mer publikumsrettede arrangementer. – Politikk kan være morsomt og det kan være kjedelig. Men skal vi få med oss nye folk og motivere de mange flinke medlemmene vi allerede har, må vi gjøre det morsomt å være engasjert i Høyre, mener ordførerkandidaten.

Den som tørster etter politisk påfyll utenfra har selvsagt også noe å glede seg til i tiden som kommer. Onsdag 23. januar kommer stortingsrepresentant Mathilde Tybring-Gjedde på Politisk aftensmat i Dunkejongaarden i Gamlebyen, og med seg har hun en oppdatering om den politiske situasjonen. Tybring-Gjedde sitter i utdanningskomitéen på Stortinget og har markert seg som en av de dyktigste unge talentene på den politiske arenaen. – Vi er ekstra glade for å få Mathilde Tybring-Gjedde på besøk, forteller Arne Sekkelsten, nyvalgt leder i Fredrikstad Høyre. – Hun er et av de virkelig interessante navnene i partiet for tiden, og hun viser at Høyre er et parti unge synes det verdt å satse på.

Og for den som lurer på om navnet betyr at det også serveres mat er svaret ja. — Vi legger ikke opp til noen treretter, men en enkel kveldsmat byr vi selvsagt på. Vi er tross alt et Høyre-forening, så det blir en moderat meny bestående av påsmurte rundstykker, kaffe og te, smiler lederen. Om Fredrikstad Høyre lykkes med å tiltrekke seg flere velgere, vet vi først 10. september.- Men det skal være interessant å være medlem både før og etter valget, og i 2019 har vi mye å by på, sier Arne Sekkelsten.