Hva gjør du for Titan, Nygård?

Fredrikstad-samfunnet fikk i går den sjokkerende beskjeden om at hvis Arbeiderpartiet vinner valget så garanterer Støre at Kronos Titan ikke vil få lov til å deponere sitt avfall i Brevik. Det vil kunne bety kroken på døra for en av Fredrikstads hjørnestensbedrifter, og hundrevis av lokale arbeidsplasser vil gå tapt.

Det pågår en utredning om fremtidige nasjonale deponi for farlig avfall. Ap-lederen har nå kortsluttet denne prosessen. I stedet for å vente på de faglige konklusjonene har han garantert at uansett faglige råd så vil han ikke tillate at Kronos Titan får deponere avfall i Brevik, hvis han blir statsminister.

Jonas Gahr Støre har ikke hatt noen heldig hånd med valgkampen. Kanskje var utspillet et forsøk på å vise handlekraft. Dette betyr at det vil være dramatisk for Fredrikstad – og hele Østfold – om Arbeiderpartiet vinner valget.

Det er nå naturlig å snu seg mot byens Arbeiderparti-ordfører: Hva vil du gjøre, Jon-Ivar Nygård, for å sikre Fredrikstad-samfunnets interesser i denne saken?