Muligheter for alle i JA-kommunen Fredrikstad

Marianne Klever Næss

Om få dager åpner lokalene for forhåndsstemming i Fredrikstad og resten av landet. Høyres viktigste budskap ved valget i høst er «Muligheter for alle». Vi vil utvikle Fredrikstad til en kommune hvor vi innbyggere kan leve gode liv og ha nødvendige helsetilbud hele livet. Hvor elever og studenter har gode skoler og utdanningsmuligheter og hvor vi har muligheter for meningsfulle og utviklende jobber og aktiviteter. Alt dette er viktige områder for hver enkelt av oss, vår identitet og vår opplevelse av egenverd. Men dette er også områder hvor debatten mellom de ulike politiske partiene fort handler om ideologi og uenighet. Da kan man miste fokus på å finne felles løsninger.

Vi i Høyre mener at en miks av offentlige/kommunale tjenester, frivilligheten og private aktører er helt avgjørende for å utvikle en best mulig kommune. Dette gjelder både barnehager, skoler, helsetjenester, arbeidsmarkeds- og integreringstiltak. Min sterkeste motivasjon for å være med i Fredrikstad-politikken er å bidra til at Fredrikstad blir en JA-kommune hvor denne miksen av aktører møter forståelse og positivitet fra så vel administrasjon som folkevalgte. En kommune som kjennetegnes ved at man søker etter løsninger og muligheter for å si JA når nye eller allerede etablerte næringsaktører presenterer planer og ønsker. En kommune der både vi innbyggere og ulike næringslivet opplever at det er muligheter for alle.