Nå er det hennes tur

På søndag er det TV-aksjonen.I år går innsamlingen til CAREs arbeid for å skape et bedre liv for kvinner i noen av verdens mest sårbare områder. TV-aksjonen skal gi kvinner mulighet til å få sin stemme hørt, tjene sine egne penger og til å bestemme over egen kropp.

Daglig blir vi minnet om at striden for å oppnå menneskerettigheter og sosial rettferd er en vanskelig reise. Fortsatt er det mange land som avskjærer kvinner fra aktiv deltakelse i det politiske, sosiale, økonomiske og kulturelle liv. Erfaring har lært oss at opparbeidede rettigheter er ikke garanterte.

Derfor må vi være opptatt av å hindre tilbakeslag og å hegne om det som allerede er oppnådd på likestillingsområdet.Det krever kontinuerlig mobilisering og sterkt engasjement.

Fredrikstad Høyre er glade for at TV-aksjonen i år går til CARE. På søndag har vi en alle en unik sjanse til gjennom Care å støtte våre globale medsøstre som daglig kjemper for sine rettigheter, og for å sikre seg og sine familier et verdig liv.