Prøvenominasjon : Stortingsvalget 2021

Det er nå ett år til stortingsvalget 2021.Østfold er eget stortingsvalgdistrikt. Det betyr at partiene skal stille egne lister i Østfold, og nominasjonsprosessen i Høyre er godt i gang.Du som medlem av Fredrikstad Høyre kan ta aktivt del i denne prosessen på flere måter.

Alle Høyremedlemmer i Østfold inviteres til en elektronisk uravstemning i perioden 14.- 27 september. Følg med på SMS fra Viken Høyre

Alle medlemmer av Fredrikstad Høyre og alle Unge Høyre-medlemmer hjemmehørende i Fredrikstad (med stemmerett i 2021) inviteres til prøvenominasjonsmøte torsdag17.september kl. 19.00 på hotel Victoria.

Resultatene av uravstemningen og prøvenominasjonene i alle lokalforeningene danner grunnlag for det videre arbeidet i nominasjonskomitéen som legger frem en innstilling til nominasjonsmøtet onsdag 25.november. Fredrikstad Høyre har 27 delegater på nominasjonsmøtet i november. Disse skal velges på prøvenominasjonsmøtet 17.september.

Gjennomføringav prøvenominasjonsmøtet

Møtet innledes med et besøk av Anne Kristine Linnestad som vil fortelle om sine erfaringer som folkevalgt i både lokalpolitikken og nasjonalt. Anne Kristine har vært ordfører for Høyre i Ski. Hun er nå gruppeleder for Høyre i Nordre Follo. Og siden januar har hun også vært fast møtende stortingsrepresentant for Akershus etter at Henrik Asheim ble statsråd. Anne Kristine er medlem av finanskomitéen på Stortinget og AU-medlem av Viken Høyre.

Etter denne innledningen skal vi gjennomføre prøvenominasjonen. I lenken under finner du alle kandidatene som har stilt seg til rådighet. De står i en alfabetisk rekkefølge. Nederst i lenken finner du også en PDF av heftet der alle kandidatene presenterer seg selv.

Vi ønsker velkommen til et møte med en spennende innledning og en viktig prøvenominasjon. Og vi presiserer at vi selvfølgelig følger alle smittevernregler.