Indre Fosen Høyres liste er klar!

Mandag kveld nominerte Indre Fosen Høyre sine kandidater til kommunevalget i september!

— Vi har fått til ei sterk liste, med mange dyktige folk og god geografisk spredning. Sammen skal vi arbeide for gode tjenester i helse og omsorg, skole og barnehage. Næringsliv og flere arbeisplasser vil også være et av Høyres viktigste satsingsområder de neste fire år, sier ordfører og ordførerkandidat Steinar Saghaug, som ble nominert som Høyres ordførerkandidat i september.

Allerede i september ble sittende ordfører Steinar Saghaug (66) valgt til Indre Fosen Høyres ordførerkandidat. På mandag kveld ble resten av lista valgt av nominasjonsmøtet.

Flere unge talenter

På 2. plass finner vi tidligere leder i Indre Fosen Unge Høyre Theresa Schei (19) fra Stadsbygd. Theresa studerer statsvitenskap ved NTNU og er medlem i arbeidsutvalget i Trøndelag Unge Høyre.

— Jeg er utrolig stolt og ydmyk over tilliten jeg har fått som Indre Fosen Høyres 2. kandidat. Jeg gleder meg til valgkampen, og til å fremme Høyres politikk og ambisjoner for Indre Fosen! Dette blir veldig bra, jeg tror kommunen har godt av yngre representanter, så jeg håper at velgerne gir meg nok stemmer til å bli valgt inn i kommunestyret, sier andrekandidat Theresa Schei.

Videre finner vi leder i Indre Fosen Høyre og kommunestyrerepresentant Daniel Lyngseth Fenstad (23) fra Husbysjøen på 7. plass. Ny på høyrelista er Julie Waterloo (18) fra Rissa. Julie er aktiv i Unge Høyre, samt styremedlem i Indre Fosen Høyre.

Andre nye Unge Høyre-kandidater er Peder Fenstad (17) fra Stadsbygd på 23. plass, Sunniva Schei (17) på 28. plass og Erik Børmark (18) fra Rissa på 33. plass. Erik er leder i Indre Fosen Unge Høyre.

— Jeg er svært stolt over at vi har fått til ei så sterk liste! Jeg er spesielt stolt over at det satses på så mange unge politikere. I den siste kommunestyreperioden har jeg vært eneste representant under 30 år — det er klart slikt har betydning for den politikken som føres. Dette er et drømmelag som er klare for valgseier, sier Daniel Lyngseth Fenstad, leder i Indre Fosen Høyre.

Erfaring og kontinuitet

I tillegg til flere unge, inneholder lista flere erfarne politikere. Tredjeplassen bekles av gruppeleder Rune Schei (47) fra Stadsbygd. Rune har vært med i kommunestyret i Rissa og Sør-Trøndelag fylkesting i flere perioder og arbeider til daglig i Sparebank 1 Midt Norge som rådgiver landbruk/foretak. Videre finner vi henholdsvis kommunestyrerepresentantene Arvid Steen (55) fra Leksvik, Ken Robin Sivertsvik (38) fra Rissa og Gerd Sissel Nyborg (38) fra Leksvik.

— Vi har satt sammen et sterkt lag. Nå starter arbeidet med et godt program for hele Indre Fosen. Vi nok kommer til å gå inn i en tøff periode der vi blir nødt til å prioritere hardt!, sier Rune Schei.

— Det har vært mange gode kandidater som har stilt seg til disposisjon for Indre Fosen Høyre og det er vi veldig gladfor. Vi føler oss trygge på at vi har klart å sette sammen et sterkt vinnerlag som kan bidra til valgseier for Høyre neste år, sier nominasjonskomiteens leder, Ove Vollan.

Indre Fosen Høyre har tolv representanter i kommunestyret i dag.

Indre Fosen Høyreskommunevalgliste for 2019-2023.
Nr. NavnF.år.Sted
1Steinar Saghaug1952Vanvikan