Ole Ueland enstemmig valgt som fylkesordførerkandidat

— Høyre er opptatt av at samfunnet bygges nedenfra, av innbyggere i bygder og byer, i frivillige lag og foreninger og lokale bedrifter. Av de som engasjerer seg i kommunene sine, sa Ueland.

— Jeg er opptatt av at fylkeskommunen skal være støttespiller og samarbeidspartner for disse gode kreftene, ikke overstyre eller motarbeide. Mitt mål er at fylkeskommunen skal være kommunenes beste venn, ikke en overkommune som slår dere i hodet med innsigelser og byråkrati. Fordi vi i Høyre vet at vettet er ganske jevnt fordelt, og at beslutninger tas best lokalt.

Ueland slo også fast at Høyre er «skolepartiet over alle skoleparti», og at Rogaland Høyre aldri vil si seg fornøyd med å være fjerde beste fylke på gjennomføring av videregående skole.

— Dette er langt fra nok, vi er ikke fornøyde før vi er best, sa Ueland.

— Vi har ikke råd til en eneste elev som faller ut av videregående eller fagopplæring uten å fullføre. Og vi skal ha de beste lærerne, og vil satse enda mer på etter— og videreutdanning, sa Ueland.

Elin Schanche fra Rennesøy/Stavanger ble valgt på andre plass, Aase Simonsen fra Karmøy på tredje plass, og Erlend Jordal på fjerde. Jæren er godt representert med vår egen Bjørn Sæstad er på 6. plass, Staale Grude Haaland (Time) på 13. plass og Gunn Dalen Håland (Hå) op 18. plass.

Vi gleder oss til valgkamp!