Høyres politikk, er Kvænangens framtid

Øke antall alders- og sykehjemsplasser

Kvænangen har stort behov for flere alders- og sykehjemsplasser, gjennomsnittsalderen øker og selv om det legges til rette for å bo hjemme lengst mulig er det stort behov for flere plasser. Høyre vil øke til totalt 25 plasser. Det får vi til med å øke stillingsprosentene, redusere sykefravær, redusere vikarbruk og øke kompetanse, på den måten får vi frigjort midler til å bruke på sykehjemsplasser.

Nattevakt i hjemmetjenesten

Skal det legges til rette for å bo hjemme lengst mulig, må de som velger dette være trygg på at de får den beste oppfølgingen. Vi ønsker at den som bor hjemme og også pårørende skal føle seg ivaretatt og vite at den kommunale helsetjenesten er den beste. Derfor ønsker Høyre det skal være nattevakt i tjenesten.

Styrke havbruksnæringen i kommunen

Kvænangen Høyre vil jobbe for at det skal være overvekt av private arbeidsplasser i kommunen. Havbruksnæringen er en viktig arbeidsgiver og vi ønsker å tilrettelegge og samarbeide for å få flere i jobb i denne viktige næringen for kommunen. Vi ønsker at kommunen skal jobbe for forutsigbare rammebetingelser, god infrastruktur og ha en JA-holdning.

Få tilbake viktige kommunale utvalg

De siste årene har to viktige utvalg vært nedlagt, oppvekst og omsorg og teknisk utvalg. Resultatet av dette har vært en uferdig saksbehandling som politikere må bruke mer tid på og som ikke minst har store konsekvenser for innbyggerne i Kvænangen. Ved å få disse utvalgene tilbake er vi sikker at vi får en bedre og mer effektiv saksbehandling

Prøveprosjekt med friområde for snøscooter

Kvænangen Høyre ønsker i samarbeid med nabokommuner og aktuelle foreninger å ha et friområde for snøscootere. Dette området vil legges i nærheten av eksisterende løyper og ikke ha begrensinger for hvor langt du kan kjøre fra løypa. Frihet under ansvar og et bedre tilbud til våre innbyggere.