EN AKTIV, MENINGSFULL OG TRYGG HVERDAG FOR VÅRE ELDRE BØR VÆRE EN SELVFØLGE!

Livet på institusjon skal bestå av aktive og meningsfylte hverdager

Av  Jorunn Karlsen Wiborg, Moss Høyres 10. kandidat til kommunevalget, Verket

Stadig kan vi høre og lese om eldre i Moss kommune som opplever en institusjonshverdag med lite aktivitet og fargeløse måltider. Om ansatte som gjør en beundringsverdig jobb, men som har for få hender og en arbeidshverdag som er så travel at det ikke er rom for tilstrekkelig omsorg og tid med brukere/beboere. Ansatte som opplever krevende hverdager og til stadighet kjenner på følelsen av å ikke strekke til kan fort bli en vond spiral, hvor flere blir sykemeldte, og hvor vikarer, som ofte er ufaglærte, settes inn. Dette kan i sin tur resultere i at brukere og beboere får lavere kvalitet på tjenestene.

Moss Høyre er opptatt av at alle innbyggere, også våre eldre, skal kunne leve aktive liv i et trygt Mossesamfunn. Livet på institusjon skal bestå av aktive og meningsfylte hverdager, med tilbud som er utarbeidet i tett samarbeid med beboere/brukere og pårørende, og en bemanning som er tilstrekkelig. Våre eldre skal oppleve en harmonisk alderdom med nok hender til å skape trygghet og ro, med næringsrike måltider og matlukt i gangene.

Dersom Moss Høyre vinner valget, vil dette være blant våre aller viktigste prioriteringer den kommende perioden.

Stem Høyre ved høstens kommunevalg for en aktiv, meningsfull og trygg hverdag for våre eldre.