Høyre vil at Moss skal være en aktiv og inkluderende by

Alle skal få delta uavhengig foresattes lommebok, hvor i Moss du bor og ditt funksjonsnivå.

Av  ANNE BRAMO, Kommunestyrekandidat 4. plass, Moss

Moss er en by med mange muligheter for utvikling og inkludering.

Alle skal få delta uavhengig av foreldre og foresattes lommebok, uavhengig hvor i Moss du bor og uavhengig av ditt funksjonsnivå eller om du er ung eller gammel, så skal du få anledning til å utfolde deg på ditt nivå. Kjenne på felleskap, mestring , deltakelse og utvikling.

Høyre satser på lokale fritidskort, arenaer for uorganisert og organisert idrett, støtter skattekammeret, slik at alle kan låne utstyr til å delta på aktivitetene. Vi vil legge til rette for mer friluftsliv.

For eksempel vil vi støtte, merking , belysning og preparering av skiløypene , turstier og sykkelstier. Bedre ankomster til Mossemarka, sjøen og Vansjø og ikke minst legge tilrette så parkene våre kan benyttes av fler. I denne sammenhengen vil vi legge til rette for utendørs treningsapparater, samt benker( tilpasset unge og eldre) og toaletter.

Turgrupper og møteplasser i samarbeid med frivilligheten er det flott om vi kan få i gang som en del av hverdagen i helse og omsorg også.

Vi har etterhvert fått mange bydeler i Moss og det å utvikle de gode tiltaken både på Halmstad, Kambo i Sentrum på Jeløy og på Høyda må være et soleklart mål.

Moss har jo så utrolig mange og fine turområder, skjulte perler som vi kan skape utvikling av sammen – foreningene, næringslivet og kommunen.