Hvem mener du burde stille til valg for Høyre i 2023?

I 2023 er det kommunevalg, og innen den tid skal det velges en liste med kandidater. Vil du stille til valg for Høyre på Nesodden, eller tipse om noen du kjenner? Har du meninger om hvem som burde være Høyres ordførerkandidat? Send inn dine innspill til nominasjonskomiteen!

Hvem mener du burde stille til valg for Høyre? Vi vil høre dine innspill!

Slik sender du inn innspill

Nominasjonskomiteens oppgave er å legge frem et forslag til valgliste, som vedtas formelt av foreningens medlemmer på nominasjonsmøte i løpet av 2022. Nominasjonskomiteen består av følgende:

Innspill kan sendes inn til nominasjonskomiteens leder, Beate Fahre, på e-post. Merk emnefeltet med «Innspill til Nesodden Høyres nominasjonskomité». Det er positivt om du begrunner innspillet ditt når du fremmer et kandidatur, og kom gjerne med forslag til plassering på listen (Høyre har i dag seks representanter i kommunestyret).

Beate Fahre, leder av Nesodden Høyres nominasjonskomité.

Hvem kan stille til valg for Nesodden Høyre?

For å kunne stille til valg for Nesodden Høyre, må man oppfylle noen krav. Kandidaten må:

• være betalende medlem i foreningen*
  • dele Høyres grunnsyn
  • være folkeregistrert og stemmeberettiget på Nesodden

Alle som oppfyller disse kriteriene og ønsker å gjøre Nesodden til et enda bedre sted å bo, er aktuelle kandidater. Ingen tidligere politisk erfaring er påkrevd, så lenge man har et brennende engasjement for lokalsamfunnet.

*Merk: Personer som spilles inn, behøver ikke å være betalende medlemmer i dag, men må betale årskontingent innen nominasjonskomiteen legger frem sin innstilling. Det vil si at det er fullt mulig å foreslå folk som ikke er medlemmer per dags dato.

Datoplan for nominasjonsprosessen

NårHva
10. maiSiste frist for offentliggjøring av innstilt ordførerkandidat
24. maiNominasjonsmøte for valg av ordførerkandidat
3. novemberSiste frist for offentliggjøring av innstilte listekandidater
17. novemberNominasjonsmøte for valg av øvrige listekandidater

Vi ser frem til en god nominasjonsprosess og å utforme en liste som kan føre Høyre til valgseier på Nesodden i 2023!