Politikk

Her finner du Høyres program for perioden 2023-2027.

Utsikt fra Nesoddbåten

Muligheter for alle

Nesodden er et fantastisk sted å bo, vokse opp og leve. Høyre vil bevare det som er godt på Nesodden, men også utvikle kommunen for å kunne møte fremtidens utfordringer og muligheter. Vi ønsker at Nesodden skal være en kommune med muligheter for alle.

Det er en hjertesak for Høyre at Nesoddskolen skal bli enda bedre. År med pandemi har skapt vansker for lærere og elever, og en god og styrket skole vil hindre at elever dropper ut av verdifull utdanning. Vårt mål er gode og moderne barnehager og skoler i hele kommunen.

Videre må kommunen forberedes på den kommende eldrebølgen. Det må bygges nok omsorgs- og seniorboliger, og sikres at alle får et godt botilbud i alle livsfaser. Eldre skal ha valgfrihet og oppleve en helse- og omsorgstjeneste som ser hver enkelt.

Høyre mener også at den lokale innsatsen for klimaet og miljøet må trappes opp for at våre etterkommere skal kunne overta en levelig klode. En viktig sak vil være å bevare og styrke livet i Oslofjorden. Fjorden kan bare reddes hvis politikerne vil det nok. Vi i Høyre er klare til å gjøre vår del av jobben.

Høyre vil at flere unge og folk med vanlige inntekter skal kunne bo og leve på Nesodden. Da må det gjøres noe med boligprisstigningen i kommunen. Derfor vil vi legge til rette for å bygge flere mindre og rimelige leiligheter der det egner seg.

Høyre søker makt for å gi makten tilbake til deg. Vi tror at samfunnet blir bedre når hver enkelt gis større valgfrihet og får bestemme mer over egen hverdag. Høyre vil at Nesodden skal bli en ja-kommune som spiller på lag med folk, frivillighet og næringsliv.

Sammen gjør vi Nesodden til et enda bedre sted å bo, vokse opp og leve.

Her kan du lese programmet vårt for 2023-2027:

Her kan du lese samarbeidsavtalen vi har inngått med Ap og KrF: