Tage Jensen er innstilt som Høyres ordførerkandidat

Nominasjonskomiteen innstiller enstemmig på Tage Slind Jensen (23) som Høyres ordførerkandidat på Nesodden i 2023. Kandidaten vedtas endelig på nominasjonsmøte 24. mai.

Nesodden Høyres nominasjonskomité har nettopp sluttført sitt arbeid med innstilling til Høyres ordførerkandidat til valget i 2023. En enstemmig komité har valgt å innstille Tage Slind Jensen til dette vervet.

Nominasjonskomiteen har bestått av Beate Fahre (leder), Karianne Lampe Oppegaard, Stian Larssen og Torbjørn Sætre. Komitéleder Beate Fahre begrunner innstillingen slik:

Tage Jensen har lang fartstid som politisk engasjert både i Unge Høyre og i Nesodden Høyre. Tage har vokst opp på Nesodden, kjenner lokalsamfunnet godt, og har vært fast representant i kommunestyret siden 2019.

Tage er kunnskapsrik, positiv og innsatsvillig. Han setter seg godt inn i de politiske sakene som skal behandles i kommunestyret. I tillegg bidrar Tage til å sette saker på dagsorden ved å stille spørsmål til kommunestyret og skrive debattinnlegg i både lokal og riksdekkende aviser. For eksempel har Tage vært pådriver for helsestasjon for gutter og flere lærerressurser på Bakkeløkka ungdomsskole.

Tage er lyttende, fremstår samlende og har gjennomføringsevne. En enstemmig komité er sikker på at Tage vil bli en god ordfører for hele Nesodden.

Ordførerkandidaten velges endelig av foreningens medlemmer på nominasjonsmøtet 24. mai kl. 18.00. Resten av listekandidatene velges i november. Innkalling til nominasjonsmøtet 24. mai har blitt sendt ut til medlemmene over e-post.