Tor Lindbergs innlegg under budsjettdebatten 15.12

Her kan du lese innlegget Tor Lindberg holdt under budsjettdebatten 15.12.

Tor Lindberg, kommunestyrerepresentant for Nesodden Høyre

Ordfører,

Skoklefallsletta har blitt et veldig flott sted for barn, ungdom og voksne. Her finner vi tuftepark, vollyballbane i tillegg til frisbeegolf! For å nå gi et enda bedre tilbud, ønsker vi å etablere en Skatebowl.

Etableringen av et aktivitetssentrum for ungdom med mange tilbud på Skoklefallsletta har vært viktig, og består så langt av et skatesenter, tuftepark og volleyballbane. Åpningen av Fellesverket vil styrke dette tilbudet ytterligere, og etablering av en skate bowl vil ytterligere forbedre tilbudet. Et tilskudd fra kommunen til en slik etablering vil utløse store frivillige ressurser i dette arbeidet.

Kultruristen har blitt en festival som trekker folk fra hele distriktet. Det har blitt en profesjonell festival som nå må stå på egne bein. Siden Kulturisten ble etablert som en kulturfestival på Nesodden, har den vokst og utviklet seg til å bli en lengre og mer omfattende festival med større innslag av profesjonelle aktører. Det kommunale driftstilskuddet hindrer mulige tilskudd fra eksterne parter som støtter slike tiltak. Vi foreslår derfor at Kulturisten gjennomføres fra 2022 i frivillig regi – uten tilskudd fra kommunen.

Nesoddparken opprettholder ikke sine forpliktelser, og Nesodden kommune står i fare for å bli sittende med en tilleggsregning på 4-6 MNOK på vedlikholdsetterslep. Kommunedirektøren bes utarbeide en sak til politsk behandling om hvordan dette kan løses.

Takk.