Tusen takk for tilliten!

Tusen takk til alle som stemte på Høyre, og som brukte stemmeretten sin i lokalvalget! Jeg og Høyre lover å gjøre det vi kan for å forvalte tilliten på en god måte.

– Jeg og Høyre lover å gjøre det vi kan for å forvalte tilliten på en god måte, skriver Tage Slind Jensen, påtroppende varaordfører i Nesodden kommune.

Vi har inngått en samarbeidsavtale med Ap og KrF, som gir Nesodden et styringsdyktig flertall. Selv om veldig mye er bra i kommunen vår, står vi overfor flere utfordringer og veivalg som krever brede flertall og forutsigbarhet. Vi har blant annet et sykehjem og flere skolebygg som er overmodne for oppgradering, og vi vet at kommuneøkonomien vil bli mer krevende i årene som kommer. At Ap, Høyre og KrF har klart å finne sammen, trygger Nesodden gjennom en krevende tid.

Vi registrerer at enkelte mener at denne alliansen vil føre til massiv utbygging i kommunen. Dette kan Høyre avkrefte. Målet vårt er en balansert utvikling av Nesodden. Vi vil opprettholde dagens moderate takt i boligbyggingen, skape flere lokale arbeidsplasser og skåne mest mulig av Nesoddens skjønne natur mot utbygging. Vi vil bevare kommunens grønne særpreg, samtidig som vi legger til rette for at flere kan bo og jobbe her.

Høyre kan og vil for øvrig samarbeide med alle partier for å få gjennomført mest mulig av politikken vi har gått til valg på, blant annet for å sikre at kommunen blir mer næringsvennlig. Vi vil jobbe for redusert saksbehandlingstid, mer forutsigbare prosesser og omsoning av flere arealer til næring for å skape flere arbeidsplasser. Vi overtar nå ledervervet i plan- og byggesaksutvalget, og vil begynne dette arbeidet umiddelbart.

Høyre får også lederen i det nye tjenesteytingsutvalget, som dekker alt knyttet til skole, oppvekst, helse, omsorg og kultur. Vi vil involvere både de som bruker og leverer kommunens tjenester, slik at de kan bli enda bedre. I tillegg vil vi bidra til et styrket samarbeid mellom kommunen og frivilligheten, som legger ned så mye tid og innsats for lokalsamfunnet vårt.

Vi i Høyre er svært takknemlige for tilliten velgerne har gitt oss, og ser frem til å styre Nesodden sammen med Ap, KrF og de andre partiene i kommunestyret de neste fire årene. Sammen skaper vi det gode livet!