Vi vil gjerne ha flere kvinner med på laget!

Etter kunngjøringen av Høyres nominasjonsmøte er det kommet mye kritikk hva det gjelder kjønnsfordeling på listen vår. Vi har for få kvinner, det vet vi, og det jobber vi hardt med å endre.

Jobbe sammen om de viktige sakene

Vi blir anklaget å ikke velge kvinner med overlegg, og at vi ikke ønsker å ha med damene. Det er så langt fra realitet som man kan komme. Men vi har for få aktive kvinner i Nesodden Høyre. Jeg vil herved oppfordre høyrekvinner å melde seg inn og bli med.

Da kan vi jobbe sammen om viktige saker, som for eksempel å legge bedre til rette for småbarnsfamilier i en tidspresset hverdag; at vi har nok barnehageplasser slik at man får søsken i samme barnehage. Vi må også sørge for at kollektivtilbudet dekker behovet, slik at det å levere i barnehage og komme seg på jobb ikke tar mer tid enn nødvendig.

Jeg er også opptatt av en god skolehelsetjeneste. Her kan mye forbedres. Vi må sørge for at helsesøstrene får nok tid på skolene, og vi må sørge for å ha nok spesiallærere til å oppfylle kravene om tilrettelagt opplæring. Mange unge i dag trenger litt ekstra og da må vi sørge for at de får det.

Politikken trenger flere kvinner

Det er mange spennende utvalg man kan delta i. Selv ser jeg frem til å sitte i helse- og omsorgsutvalget neste år. Jeg har i alle år tenkt at det å være politiker er for vanskelig, jeg kan ikke nok, eller at det har jeg ikke tid til. Nå har jeg skjønt at det er helt feil. Husk det alle damer, man må ikke kunne alt, ha svar på alt eller ha vært med lenge. Et åpent sinn, sunn fornuft og evnen til å lytte er viktigst.

Jeg vil gjerne gjenta min oppfordring fra i stad: kjære høyrekvinne, meld deg inn og bli med!