Akershus skal bli Norges beste fylke å bo i!

Thomas Sjøvold, siste ordfører i Oppegård kommune, har store ambisjoner for nye Akershus fylke og stiller som Akershus Høyres fylkesordførerkandidat ved årets valg.

Kjære medlemmer av Nordre Follo Høyre,

Det er med stor entusiasme og forpliktelse at jeg stiller som Akershus Høyres fylkesordførerkandidat ved årets valg. Jeg ønsker å dele med dere hvorfor jeg nå ønsker å bli fylkestingsrepresentant, og gjerne også fylkesordfører. I tillegg vil jeg presentere noen av de viktigste punktene fra Akershus Høyres valgprogram. Les gjerne hele programmet.

Vi vet alle at vårt parti ikke ønsket en oppløsning av Viken, men siden vi ikke er et reverseringsparti, så går vi nå helhjertet inn for å etablere ny Akershus som landet beste fylke å bo i.  Fylket blir større enn gamle Akershus, fordi Akser er sammenslått med de tidligere Buskerud kommunene, Røyken og Hurum, og fordi kommunen Jevnaker og Lunner nå blir en del av Akershus.

For meg handler dette valget om å forme en bedre fremtid for vårt fantastiske fylke. Jeg har alltid vært opptatt av samfunnsutvikling, og jeg tror på at vi sammen kan skape et bærekraftig, inkluderende og innovativt Akershus. Gjennom min erfaring og engasjement ønsker jeg å bidra til å realisere dette målet.

Akershus Høyres valgprogram setter søkelys på flere sentrale områder som vil ha en direkte positiv innvirkning på våre innbyggeres livskvalitet. Noen av hovedpunktene inkluderer:

• Bærekraftig utvikling

Vi ønsker å balansere vekst med hensynet til miljøet. Gjennom investeringer i grønn teknologi og infrastruktur, vil vi legge til rette for en bærekraftig vekst som også ivaretar kommende generasjoner.

• Utdanning og kompetanse

Vi vil styrke utdanningssystemet slik at hver enkelt elev får den beste muligheten til å utvikle sitt potensial. Gjennom tett samarbeid mellom skoler og næringsliv, vil vi ruste våre unge for fremtidens utfordringer.

• Arbeid og næringsliv

Akershus har et rikt næringsliv, og vi vil legge til rette for vekst og innovasjon. Reduserte skatter og enklere byråkrati er blant tiltakene vi vil jobbe for, slik at bedrifter kan blomstre og skape flere arbeidsplasser.

• Samferdsel

Vi vil forbedre kollektivtilbudet og infrastrukturen for å lette hverdagen til våre innbyggere. Dette inkluderer tiltak for å redusere trafikkork og bedre tilgjengeligheten til ulike deler av fylket.

Gjennom mitt kandidatur ønsker jeg å være en stemme for endring og utvikling i Akershus. Sammen med dere vil jeg jobbe for å gjøre vårt fylke til et enda bedre sted å bo, jobbe og trives. Jeg oppfordrer dere til å lese mer om Akershus Høyres valgprogram og støtte vårt felles mål om en lysere fremtid for alle – og om du synes programmet er litt langt å lese, så finnes det også en kortversjon med våre 8 viktigste saker.

Avslutningsvis vil jeg nevne at det dessverre fortsatt er sånn at en del personer «glemmer» at det er to valg, så fint om alle bidrar med å få ut budskapet om at man kan STEMME HØYRE TO GANGER!

Thomas Sjøvold, 2. kandidat Akershus Høyre