Ingvill Dalseg – ordførerkandidat

Bli bedre kjent med Ingvill

Ingvills hjertesak

Oppdal skal være en Ja-kommune!

Når du tar kontakt med Oppdal kommune, uansett hvem og hvor – så skal du føle at vi er på lag med deg! Høyre vil få til mer og vi vet at de gode innspillene kommer fra innbyggere, fritidsinnbyggere, fra ungdommen og eldre, fra brukergrupper, frivillige og fra næringslivet.

Vi er partiet som er på lag med jobbskaperne, fordi vi vet at trygge lokalsamfunn krever sterke bedrifter.

Politikk er prioritering!

I Oppdal er 5,4% av befolkningen over 80 år, det er vesentlig høyere enn i Trøndelag og landet som helhet. SSBs prognoser viser at gruppen over 80 år kommer til å fortsette å øke fram mot 2040. Andelen barn og unge i Oppdal anses å gå ned. Det er vår oppgave å omstille oss, slik at vi møter denne realiteten. Det må gjøres investeringer innenfor eldreomsorg og eldreboliger. Vi mener at det ikke er riktig å bygge en ny kommunal barnehage for mange millioner, når vi i dag har overskudd av barnehageplasser – men mangler senger på Helsesenteret. Politikk er prioritering, og de prioriteringene vil vi i Høyre ta. Nå må vi prioritere eldreomsorg i Oppdal!

Jeg har tatt vakter på Boas, hjemmesykepleien og Helsesenteret for å bli bedre kjent med arbeidshverdagen til de som jobber der – og for å høre hva brukerne tenker om tilbudene vårt i Oppdal kommune.

Jeg besøker gjerne din bedrift, lag eller organisasjon, så ta kontakt med meg!