Anne er ordførerkandidat

Porsgrunn Høyre har valgt sin ordførerkandidat for 2023. Anne Cathrine Syversen (52) har bodd på Sundjordet i 20 år. Nå gleder vi oss til valgkamp!

På nominasjonsmøtet i Rådhuset 15. juni ble Anne enstemmig valgt etter innstilling fra nominasjonskomiteen. De er overbevist om at Anne Cathrine Syversen er best egnet som ordførerkandidat:

«Etter flere uker med bakgrunnsarbeid, innspill fra medlemmer og intervjuer med kandidater har nominasjonskomiteen landet på hvem vi mener bør toppe listen til Porsgrunn Høyre inn i kommunevalget i 2023.

Komiteen mener at Anne bringer mye nytt og spennende til bordet med hennes bakgrunn som journalist i NRK, hennes kjennskap til Porsgrunn, hennes nettverk og hennes rolle i Powered By Telemark.

Vi tror at Anne sin stå-på-vilje, samarbeidsevner og energi vil motivere både nye og gamle medlemmer til å drive en god valgkamp, fremme god politikk i kommunestyret og sikre et motivert lag som er aktiv både på stand og i pressen i valgkampen som kommer. Vi tror også hun kan fornye Porsgrunn Høyre i kommunestyret samtidig som hun tar vare på det gode vi allerede har – forandre for å bevare med andre ord.»

Høsten 2022 skal resten av listen til kommunestyret landes. Nominasjonskomiteen skal sammen med ordførerkandidaten sette sammen en liste som reflekterer hva Porsgrunn er i dag og trenger framover. Målet er å bygge et sterkt lag som skal kaste Kåss ut av ordførervervet, sikre en god økonomi for kommunen, og garantere gode tjenester til innbyggerne våre.

Ta gjerne kontakt dersom du ønsker å være med!